چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مؤسسه فرهنگی صبا هنر نقاشان نوگرای ازبکستان را به نمایش گذاشت.

موسسه فرهنگی هنری صبا در چهارمین برنامه ویژه از سلسله نمایشگاه‌های هنری حوزه تمدنی ایران بزرگ پس از آذربایجان، گرجستان و قرقیزستان، نمایشگاه نقاشان نوگرای ازبکستان را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی صبا در ادامه برگزاری سلسله نمایشگاه‌هایی که نگاهی به هنرنوگرای تمدنهای همجوار با ایران دارد و با نمایش آثار هنرمندان آذربایجان آغاز شد، از ‪ ۱۶‬اردیبهشت ماه نمایشگاه نقاشان نوگرای ازبکستان برگزار شد.

در این نمایشگاه ‪ ۴۶‬اثر از هنرمندان نقاش معاصر این کشور در قالب تکنیک رنگ و روغن روی بوم به نمایش درآمده است.

برگزاری این نمایشگاه با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاشکند، در راستای تعامل نزدیکتر و پیوند عمیقتر با هنر نوگرای تمدنهای همجوار با ایران و حاشیه دریای خزر و ایجاد فرصت و امکانی برای آشنایی نزدیکتر هنرمندان ایرانی با آثار و خلاقیت‌های همتایان خود در کشورهای همسایه با - حوزه تمدنی ایران بزرگ صورت گرفته است. 

این نمایشگاه شامل 46 اثر از هنرمندان نقاش معاصر این کشور است که در آن تجلیاتی از فرهنگ بومی، آداب و رسوم و سنن و بن‌مایه‌های بومی مردم ازبکستان را به نمایش گذاشته است.

این نمایشگاه در ادامه سلسله نمایشگاه‌های پژوهشی موسسه صبا است و تا کنون ‪ ۹‬دوره آن به بررسی نقاشان نوگرای استان‌های تبریز، کرمان ، فارس، خوزستان، کردستان، قزوین، اصفهان، سیستان و بلوچستان و مازندران پرداخته است.

همچنین‪ ۶‬دوره از این نمایشگاه نیز نقاشی هنرمندان نوگرای حوزه تمدنی جهان اسلام از جمله کشورهای ترکیه، آذربایجان، بنگلادش، مراکش، گرجستان و قرقیزستان را برگزار کرده است.

این نمایشگاه با نمایشگاه عکس رئیس فرهنگستان ازبکستان، تورسون‌علی کوزی‌یو همراه است که نگاه خود را مستقیماً به روی زندگی و تمدن و سنت‌های فرهنگی مردم سرزمینش انداخته است.[گزارش تصویری از نمایشگاه]
کد خبر 51177

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز