غریبه‌ای به یک پرستار بخش مراقبت‌های ویژه (آی‌سی‌یو) اقامت در یک آپارتمان را هدیه داد؛ این روزها برخی اهالی نیویورک که از شهر فرار کرده‌اند، خانه‌های خالی خود را به طور موقت به فعالین خط مقدم مبارزه با کرونا و سایر نیازمندان اهدا می‌کنند.

پرستار

به گزارش همشهری آنلاین، شیوع ویروس کرونای جدید باعث تغییر سبک زندگی روزمره مردم در تقریبا تمام جهان شده است؛ تغییری که به نظر طولانی‌تر از پیش‌بینی‌های اولیه می‌رسد. 

واکنش اولیه مردم شهرهای مختلف، علی‌رغم تفاوت‌های جغرافیایی و فرهنگی، نوعی از همدلی و مقاومت را نشان می‌داد که در شرایط بحرانی روحیه‌بخش است.

نیویورک تایمز در گزارشی از فعالیت‌های خیرخواهانه مردم شهر نیویورک نوشته و گفته این روزها که برخی شهروندان نیویورکی، درگیرترین شهر ایالات متحده با ویروس کرونا، شهر را ترک کرده‌اند، خانه‌های خود را به صورت رایگان در اختیار فعالین کادر درمان و افراد نیازمند به مراقبت‌های پزشکی گذاشته‌اند.

خانم هرناندز که پرستار بخش آی‌سی‌یوی بیمارستان است، به همراه فرزندانش در حومه شهر نیویورک زندگی می‌کرد اما به لطف خیرخواهی یکی از شهروندان نیویورکی که به خارج از شهر نقل مکان کرده‌است، توانست این دوره بحرانی را در فاصله‌ای نزدیک‌تر به محل کار و فرزندانش پشت سر بگذارد. اتفاقی که برای او که خود را یک غریبه نامید، آرامش خاطر به همراه آورد.

یکی دیگر از شهروندان نیز که مجبور به سفر به سنگاپور شده بود، آپارتمان خود را در اختیار خانمی گذاشت که باید برای تکمیل مراحل درمان سرطانش به بیمارستان رفت‌وآمد می‌کرد و امکان ادامه زندگی با هم‌خانه‌هایش را نداشت.

اهالی نیویورک این اقدام خود را نوعی کسب رضایت شخصی در شرایط بحرانی عنوان کردند و گفتند با توجه به عدم حضور در شهر و ناتوانی از تشویق ایثارگران بخش درمان، این کار نیاز آنها به همدلی و حمایت از فعالین جامعه را تامین می‌کند. عدم حضور آنها در شهر مانع حمایت آنها از کسب و کارهای مورد علاقه شان شده ولی این اقدام حمایتی آنها را دلگرم کرده است.

نیویورک تایمز درباره چالش های مربوط به بهداشت و زمان نیز از این خیرین سوال کرده است. چالش مربوط به بهداشت به گفته یکی از این افراد، چالشی غیر قابل حل نبوده است؛ او قبل از ترک خانه آنجا را به خوبی ضدعفونی کرده و در زمان بازگشت نیز می‌تواند با برنامه‌ریزی یک فاصله کوتاه چند روزه، با توجه به عدم ماندگاری بالای ویروس روی سطوح مختلف، از کاهش ریسک انتقال عفونت اطمینان خاطر حاصل کند.

در مورد زمان‌بندی بازگشت، شهروندی دیگر گفت، می‌تواند تا زمان تحویل آپارتمانش در خانه دوستانش اقامتی موقتی داشته باشد.

شیوع ویروس کرونا بیشترین آمار ابتلا و مرگ را در آمریکا به همراه داشته است. 

کد خبر 509509
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha