هر روز آمار جدیدی از گسترش ویروس کووید ۱۹ در اقصی نقاط جهان منتشر می‌شود. اکنون آمار جدیدی از مبتلایان به این ویروس در آمریکا منتشر شده است.

تست ويروس كرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های ایالات متحده آمریکا از ابتلاء ۳۵ تبعه این کشور به کروناویروس خبر داد. ۲۱ نفر از این افراد کسانی هستند که از خارج از آمریکا به این کشور بازگشته‌اند و ۱۴ نفر در داخل ایالات متحده مبتلا شده‌اند.

مدیر مرکز ملی ایمن سازی و بیماری‌های تنفسی آمریکا اعلام کرد به دقت وضعیت افرادی که به این کشور بازگشته‌اند را زیر نظر دارند زیرا معتقدند این آمار (۳۵ مبتلا) تصویر دقیقی از میزان شیوع این ویروس در جامعه را نشان نمی‌دهد. 

اگرچه بین مسئولین مرکز ملی ایمن سازی و مسئولین ایالتی برای اتخاذ تصمیمات مربوط به مسافرین مبتلا به کرونا چالش‌هایی رخ داد ولی در نهایت هر دو تیم برای رسیدن به تصمیمی واحد توافق کردند و اعلام کردند: اگرچه تصمیم‌گیری در چنین شرایطی دشوار است ولی فعالیت ما همگی تحت یک دولت است و باید وضعیت بهبودی مبتلایان، بازگشت آنها به خانه‌ و کنترل همه‌گیری بیماری را همزمان مورد نظر قرار دهیم. 

مدیر مرکز ملی ایمنی گفت: کنترل شیوع این ویروس تنها با رصد آمار مبتلایان جدید انجام نمی‌شود بلکه باید برای شرایط گسترش بیشتر کروناویروس نیز آماده شویم. 

وی افزود: این ویروس یک تهدید جدی برای سلامت عمومی جامعه است و ما در حال انجام اقداماتی بی‌سابقه و تهاجمی برای کاهش اثرات این ویروس در جامعه هستیم.

کد خبر 486087

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha