برخی دانشمندان از ناکارآمدی کنترل درجه حرارت بدن مسافران در فرودگاه‌ها خبر دادند.

fever screening

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان مطالعه جدیدی نشان داد هیچ یک از مبتلایان به کروناویروس در آمریکا با کنترل تب در فرودگاه شناسایی نشده‌اند.

این مطالعه که با یک مقاله علمی منتشر شده در انگلستان نیز تایید می‌شود نشان داده است به دلیل دوره نهفتگی بیماری کووید- ۱۹ (تا ۱۴ روز)، ممکن است مسافری در زمان ورود به کشور علائمی مانند تب و سرفه نداشته باشد، ولی پیش از این به ویروس کرونا مبتلا شده باشد.  

بر اساس این خبر بهترین راه برای کمک به مبتلایان این است که با اطلاع رسانی به افراد و دقت در علائمی که بعد از ظهور بیماری تجربه می‌کنند به سرعت تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گیرند.  

در فرودگاه‌های آمریکا طی یک ماه گذشته دمای بدن بیش از ۳۰ هزار مسافر اندازه‌گیری شد که حتی یک مورد از مبتلایان به کروناویروس هم در این بررسی‌ها شناسایی نشدند. پژوهش جدید دانشمندان بریتانیایی نشان داده است بررسی تب مبتلایان به کرونا ویروس در تقریبا نیمی از موارد ناکارآمد بوده است. از طرف دیگر تعداد اندکی از مبتلایان به کرونا هم اصولا دچار تب نشده‌اند.

کروناویروس جدید عامل بیماری کووید-۱۹ است بیماری ویروسی است که اغلب با علائمی همچون تب، سرفه و دشواری تنفس به صورت یک سرماخوردگی بروز می‌کند. این بیماری دارای یک دوره نهفتگی در حدود ۱۴ روز است. 

کد خبر 486165

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha