ایالت‌ها و شهرداری‌ها در سرتاسر آمریکا برای جلوگیری از شیوع بیماری کووید۱۹ به حالت تعطیل درآمده‌اند در حالیکه وب‌سایت‌های بیکاری تجربه‌ای بی‌نظیر و بی‌سابقه را از سر می‌گذرانند: ثبت ادعای بی‌کاری بالغ بر ۱۰ میلیون نفر.

بیمه بیکاری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بروکینگز، ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۰۸ رکود اقتصادی بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد. آژانس‌های دولتی در آن دوران در هفته حدود ۶۶۵ هزار ادعای بیکاری را ثبت می‌کردند. اما اکنون بیش از ۱۰ میلیون آمریکایی در ماه مارس (اسفند و فروردین)  درخواست بیمه بیکاری کردند زیرا مشاغل در واکنش به همه‌گیری کووید۱۹ به حالت تعلیق درآمده‌اند.

به گفته اقتصاددانان، توصیه به ماندن در خانه که هم‌اکنون بسیاری از کشورها رایج است، ممکن است منجر به افزایش ۲۰درصدی نرخ بیکاری کارگران در هفته‌های آینده شود.

لس‌آنجلس‌تایمز نوشت در شرایط عادی تنها حدود ۲۸درصد از آمریکایی‌های بیکار از مزایای بیکاری برخوردار می‌شوند اما در شرایط رکود اقتصادی بزرگ سال ۲۰۰۸ این نرخ به ۴۰درصد افزایش یافت.

اکنون اما کارگران در بسیاری از موارد، از نظر قانونی موظفند برای محافظت از سلامت عمومی کار نکنند و انتظار می‌رود آمار متقاضیان بهره‌مندی از مزایای بیمه بیکاری بیش از هر زمان دیگری افزایش یابد.

 کنگره، سه برنامه جدید در همین رابطه ایجاد کرد که همه آنها برای مدت زمان کمتر از یک سال ادامه خواهند داشت. اگرچه این سطح از حمایت از کارگران بی‌سابقه است، اما آژانس‌های بیکاری نیز باید هرچه سریعتر این تغییرات را برای دستیابی به بودجه مورد نیاز پیاده‌سازی کنند.  

واشنگتن با یک بسته محرک ۲ تریلیون دلاری که شامل گسترش مزایای بیکاری است به این فاجعه پاسخ داد اما مشکل دیگر این است که به گفته کارشناسان برنامه بیمه بیکاری قدیمی و پر از شکاف‌ها و قوانینی است که هنوز هم می‌تواند افراد بیکار را بدون پشتوانه در سرما رها کند.

به نظر می‌رسد این‌ها اقداماتی موقت و جهت خوشامد عمومی در جامعه است در حالیکه مشکلات ساختاری و اساسی همچنان به قوت خود باقی هستند و بعد از پایان یافتن نقدینگی تزریق شده، سبب آسیب دیدن برنامه بیکاری خواهد شد.

کد خبر 498994
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha