متخصصان علوم پزشکی در آمریکا در مطالعات خود هشدار دادند از آنجایی که بیماران پیوند کلیه داروهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی دریافت می‌کنند در صورت ابتلا به بیماری کوویدـ۱۹ بیشتر در معرض خطر مرگ قرار دارند.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از یونایتدپرس نوشت: در این بررسی متخصصان آمریکایی به مطالعه روی ۳۶ بیمار پیوند کلیه پرداختند که در فاصله شانزدهم ماه مارس تا اول آوریل به بیماری کوویدـ۱۹ مبتلا شده بودند.

به گفته آن‌ها، نزدیک به یک‌سوم از این بیماران به دلیل عفونت ناشی از ویروس کرونا جان خود را از دست دادند و در بیشتر موارد بیماری کوویدـ۱۹ در این بیماران با سرعت بیشتری شدت یافته است. حدود ۳۹ درصد از این بیماران به دستگاه‌های تنفس مصنوعی نیاز پیدا کردند و نزدیک به دوسوم از این بیماران جان خود را از دست دادند.

پزشکان تاکید کردند: نتایج به دست آمده نشان می‌دهد مرگ‌ومیر زودهنگام بین بیماران پیوند کلیه که به بیماری کوویدـ۱۹ مبتلا شده بودند بسیار بالاست به گونه‌ای که ۲۸ درصد این بیماران در مدت سه هفته جان خود را از دست داده‌اند در حالی که نرخ مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کوویدـ۱۹ در عموم مردم یک تا پنج درصد است.

کد خبر 508913

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha