سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر این که حفظ سلامت دانش آموزان و دانشجویان مهمترین اولویت در شرایط شیوع کرونا است، گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس صراحتا به وزارت‌خانه‌های علوم و آموزش و پرورش اعلام کرده که بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به صلاح نیست، لذا باید درباره برگزاری امتحانات هم به دانشگاه‌ها و مدارس تفویض اختیار شود.

میرحمایت میرزاده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، میر حمایت میرزاده در واکنش به انتشار اخباری درباره بازگشایی مدارس گفت: در آخرین جلسه‌ای که کمیسیون آموزش با وزیر آموزش و پرورش داشت بر لزوم تعیین تاریخی جهت برگزاری امتحانات نهایی و کنکور تاکید شد که بعد از آن هم تاریخ دقیق برگزاری امتحانات نهایی و کنکور اعلام شد.

وی افزود: کمیسیون آموزش پیش از این صراحتا به وزارت خانه‌های علوم و آموزش و پرورش اعلام کرد که بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به صلاح نیست چون سلامت دانش آموزان و دانشجویان بسیار مهم است. فقط بحث برگزاری امتحانات نهایی به صورت حضوری مطرح بود چون تعداد دانش آموزان در آن مقطع کم است لذا می توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امتحانات را برگزار کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره برگزاری سایر امتحانات در سایر مقاطع تحصیلی و دانشگاه‌ها گفت: آخرین صبحت این بود که موضوع به دانشگاه‌ها و مدارس تفویض اختیار شود. ۸۰ درصد آموزش در مدارس قبل از تعطیلی مدارس داده شده است بعد از آن هم آموزش مجازی و آنلاین داشتند لذا مدارس می‌تواند با عنایت به این موارد درباره نحوه برگزاری امتحان تصمیم گیری کنند چون نمی‌توان برای کل کشور نسخه واحدی پیچید چون مقتضیات روستا با شهرستان متفاوت است و هر کدام می‌تواند به شیوه خود امتحان برگزار کنند.

میرزاده گفت: هر مدرسه هم شرایط خاص خود دارد، لذا می‌توان به مدارس و دانشگاه‌ها تفویض اختیار کرد تا در نهایت نمرات را براساس سوابق تحصیلی، کارهای پژوهشی، تکالیف انجام شده، آموزش‌های مجازی و موارد دیگر اعلام کنند.

کد خبر 508851

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    8 0
    هرچه زودتر سال تحصیلی رو تمام اعلام کنید
  • یک مادر IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    16 0
    هر زمان حوزه ها باز شد من هم به فرزندم اجازه رفتن به مدرسه یا دانشگاه را خواهم داد.
    • حسین IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      0 4
      چه ربطی داره؟؟؟؟ بعدشم مدارس به این زودی باز نمیشن