هنوز زمان برگزاری کنکور سراسری مشخص نشده است در آخرین خبر، رئیس سازمان سنجش اظهار داشت نمی‌توان زمان دقیق این امتحان را اعلام کرد.

كنكور

به گزارش همشهری آنلاین، آزمون کنکور یکی از جدی‌ترین آزمون‌ها در کشور است که هر سال گروه بزرگی از دانش‌آموزان را در تب و تاب خود گرفتار می‌کند. امسال اما علاوه بر این اضطراب‌ها، مسئله قرنطینه ناشی از کرونا بر بلاتکلیفی پشت کنکوری‌ها افزوده است. پیام‌های دانش‌آموزان کنکوری در همشهری آنلاین نشانگر انواع انتظارات مختلف این دانش‌آموزان است. گروهی خواهان تعویق یک ساله آن هستند، برخی تقاضا دارند مدارس‌شان باز شود و به سر کلاس‌ها بروند، گروهی دیگر نیز بر سر زمان برگزاری این آزمون اختلاف نظر دارند و در این میان طیف بزرگی از خانواده‌ها می‌پرسند چگونه می‌خواهند شرایط ایمنی برای این دانش‌آموزان در ساعات برگزاری آزمون فراهم شود.

در این میان، نهادهای مرتبط با برگزاری این آزمون نیز حرف‌های متعددی زده‌اند

در اخرین اظهار نظر، رئیس سازمان سنجش گفت: نمی‌توان زمان برگزاری کنکور را اعلام کرد چراکه آموزش و پرورش تقویم آموزشی خود را اعلام نکرده است.
زمان برگزاری کنکورسراسری، وابسته به اعلام تقویم آموزش و پرورش!

ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تصمیمات سازمان سنجش برای برگزار کنکور سراسری گفت: کنکور سراسری ۲۰ روز بعد از امتحانات نهایی برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش گفت: هنوز نمی‌توان زمان برگزاری کنکور سراسری را اعلام کرد به این دلیل که آموزش و پرورش تقویم آموزشی خود را اعلام نکرده است.

خدایی بیان کرد: هر زمان که آموزش و پرورش تقویم امتحانات نهایی را روی سایت خود به صورت رسمی و دقیق اعلام کند آن زمان شورای سنجش و پذیرش شروع به تصمیم گیری درباره زمان برگزاری کنکور  ۹۹ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خواهد کرد.  

کنکور هفته سوم تیر برگزار خواهد شد
محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش  درباره زمان برگزاری کنکور گفته است: پس از برگزاری امتحانات نهایی نیازمند ۳ هفته فرصت برای برگزاری کنکور سراسری هستیم که با این وجود  زمان برگزاری کنکور سراسری به هفته سوم تیر موکول می‌شود. این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که با وجود گذشت ۲ ماه از تعطیلی مدارس  و نزدیک شدن به کنکور سراسری هنوز آموزش و پرورش تصمیمی قطعی برای برگزاری امتحانات نهایی اتخاذ نکرده است.

در صورتیکه دانش  آموزان زیادی امسال کنکور دارند و علاوه بر مشکلاتی که آموزش مجازی برای آن‌ها به وجود آورده و بر اضطراب آن‌ها افزوده، مشخص نبودن زمان دقیق برگزاری کنکور سراسری نیز آنها را در سردرگمی فرو برده و باعث اعتراض آنها شده است. در این شرایط سازمان سنجش و خیل عظیم شرکت کنندگان در کنکور منتظر اتخاذ تصمیمی از سوی آموزش و پرورش درباره زمان برگزاری امتحانات هستند. 

این بی برنامگی وزارت آموزش و پرورش در حالی است که وزارت علوم نیز شرایطی مشابه این وزارتخانه را دارد ولی نحوه برگزاری امتحانات را از حدود چند روز پیش اعلام کرده است تا دانشجویان را از سردرگمی بیرون آورد.

 بر اساس اعلام قبلی سازمان سنجش مقرر است کنکور سراسری سال ۹۹ در تاریخ ۱۲ و ۱۳ تیر  در حوزه‌های امتحانی مربوطه برگزار شود.

کد خبر 504215

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهشاد IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    0 1
    سلام من دانش اموز مقطع دوازدهم هستم ما بچه ها خیلی استرس داریم چون نه اموزش کافی رو دیدیم نه چهارمرحله ازمون سنجش شرکت کردیو که بفهمیم سوالات درچه ج. هستن ونه اینکه تونستیم کلاس های کنکوری شرکت کنیم بااین اوضاع ما ازشماخواستاریم که کنکور را در دهه دوم مردادبرگزارکنیدچون بیشتربچه هاالان امادگی کامل باروبروشدن باامتحانات نهایی وکنکورسراسری ندارند ماالان به جای امیدداشتن داریم روزبه روز ناامیدمیشیم چون وقت کمه ومابه خاطروضعیت کرونا هیچ امادگی نداریم اگه اینجوری پیش بره بیشتربچه ها دوباره پشت کنکورمیمونن مخصوصا من ماازشماخواهشمندیم که کنکور توی مردادبرگزاربشه وشمابزرگترین لطف درحق ما انجام میدین