مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
۰ نفر

سرپرست اداره کل هواشناسی استان البرز اعلام کرد که با ورود سامانه بارشی به استان، عصر و شامگاه چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت شاهد بارش‌های رگباری، تگرگ و احتمال جاری شدن سیل در استان خواهیم بود.

رگبار باران در جنوب کشور

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، آرش بهاروند احمدی، سرپرست اداره کل هواشناسی استان البرز افزود: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از گذر امواج ناپایدار و زودگذر تا چهارشنبه‌شب ۱۷ اردیبهشت از منطقه البرز مرکزی است که به‌موجب آن پاره‌ای نقاط استان رگبار شدید باران و رعدوبرق، تگرگ و وزش باد شدید، مورد انتظاراست.

بر این اساس رگبار ساعتی و شدید باران، رعدوبرق، تگرگ، وزش باد شدید و لحظه‌ای، ارتفاعات رگبار ساعتی و خفیف برف پیش‌بینی می‌شود.

این بارش‌ها در مناطق طالقان، ساوجبلاغ، اشتهارد و حوضه آبریز رودخانه کردان، منطقه آسارا و حوضه آبریز رودخانه کرج بیشتر خواهد بود.

 آب‌گرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی در حوضه آبریز رودخانه کرج و به‌ویژه حوضه آبریز رودخانه کردان، رانش کوه و ریزش سنگ در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی

از مخاطرات احتمالی این بارش‌ها پیش‌بینی‌شده است.

هواشناسی البرز، اجتناب از اسکان و برپایی چادر در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی به دلیل رخداد سیلاب و نیز اجتناب از توقف در نقاط پایین‌دست و دامنه کوه‌ها به دلیل ریزش سنگ و رانش کوه، اتخاذ تمهیدات لازم به‌منظور پایداری سازه‌های سست با توجه به‌سرعت وزش باد شدید را به مردم و مسئولان توصیه کرد.

 با توجه به رخداد رعدوبرق از درختان تک و بلند، تپه‌ها، تیرک‌ها، دکل‌های فلزی فشارقوی برق، فنس‌ها و لوله‌های فلزی، مناطق و فضاهای باز و رودخانه‌ها دور شده و حتی‌الامکان از آن‌ها فاصله بگیرند.

فردا پنجشنبه آسمان البرز مه‌آلود و باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 508812

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha