چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
۰ نفر

عضو شورای شهر تهران از اجرای طرحی در فاوای شهرداری تهران جهت شماره‌گذاری کوچه‌های پایتخت خبر داد و گفت: ‌حذف نام‌های تکراری معابر و خیابان‌های پایتخت سیاست شورای شهر است.

حسن خلیل آبادی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، حسن خلیل‌آبادی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره نامگذاری معابر و خیابان‌های پایتخت، اظهار داشت: روز گذشته جلسه کمیسیون نامگذاری برگزار شد و موضوعات مختلفی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

وی افزود: بر همین اساس دو صورتجلسه تهیه و ۲۸ نام جدید برای معابر و خیابان‌های شهر تهران پیشنهاد شد که نام شهدا، ورزشکاران و موسیقی‌دان‌ها از جمله نام‌های پیشنهادی بود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از برنامه سازمان فاوای شهرداری تهران جهت شماره‌گذاری کوچه‌های تهران خبر داد و گفت: ‌در جلسه کمیسیون نامگذاری، نماینده فاوای شهرداری حضور داشت و قرار شد اقداماتی انجام گیرد تا علاوه بر شماره‌گذاری کوچه‌های تهران در سال ‌جاری، نام‌های تکراری از معابر و خیابان‌ها نیز حذف شود.

خلیل‌آبادی گفت:‌ زمانی که نامگذاری کوچه‌ها بر اساس شماره باشد، سبب می‌شود که شهروندان بهتر بتوانند به آدرس مورد نظر برسند. البته در جلسه این موضوع نیز طرح شد که علاوه بر شماره‌گذاری کوچه‌ها، نام‌های سابق همچنان بر کوچه‌های تهران باقی بماند.

وی با اشاره به اینکه شماره‌گذاری کوچه‌ها باید با هماهنگی شرکت پست و بر اساس کدپستی انجام شود، گفت:‌ در نظر گرفتن نقشه‌های الکترونیکی و کارهای فنی در این زمینه مدنظر قرار دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه سیاست شورای شهر دو اصل حذف نام‌های تکراری و درج شماره بر کوچه‌های تهران است، گفت: در صورت تکمیل شدن طرح شماره‌گذاری کوچه‌ها در فاوای شهرداری، این مسأله جهت تصویب در صحن شورا مطرح می‌شود.

خلیل‌آبادی گفت: ‌نام‌های تکراری در خیابان‌ها و معابر، سبب سردرگمی مردم و ترافیک می‌شود بنابراین حذف آنها تسهیل در ترددها، شناسایی راحت‌تر خیابان‌ها و حفظ هویت محله‌ها را به همراه خواهد داشت.

کد خبر 508750

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha