شنبه ۸ مهر ۱۳۸۵ - ۱۵:۴۳
۰ نفر

جهانگیر کوثری: نوزده بازیکن برای شرکت در اردوی تیم ملی و حضور در بازیهای جام ال‌.جی که در کشور اردن برگزار می‌شود دعوت شده‌اند.

این انتخاب نیز چون هر انتخابی قابل بررسی است و سلیقه‌ها و علائق متفاوتی می‌تواند آن را تأیید یا به نسبت خواسته خود رد کند.

فارغ از سلیقه‌های جاری یک مسئله می‌تواند در تمام نظرها مستتر باشد و آن حفظ شأن  شخصیت تیم ملی است. زمانی که از معیارهای مرسوم در فوتبال صحبت می‌کنیم، باید چهارچوب و اساس آن را کاملاً حفظ کرده و مدافع آن باشیم.

 اگر ساحت تیم ملی که برای خود ارزشهای تعریفی و اجتماعی مشخصی دارد، دستخوش جریان‌های عادی و ساده شود، ارزش و منزلت خود را از دست می‌دهد. بدیهی است که کادر فنی برای دفاع از حرکت پشتوانه‌سازی و تأمین نیروهای بعدی و جوانتر تیم ملی می‌تواند مدعی باشد که پس نیروهای مستعد را چه زمانی به تیم ملی دعوت کند؟

 در تعریف رده‌های مختلف تیمهای ملی یک کشور، نوجوانان، جوانان، امیدها و تیمهای ملی الف و ب گنجانده شده است و می‌توان نیروهای مستعد را در قالب تیمهای ب ایران پذیرفت و در جامهای مختلف نیز تیم ملی اصلی را خرج نکرد.

 حفظ موقعیت‌های به دست آمده در گذشته را با جمع نیروی کم‌تجربه و در زیر نام تیم ملی نمی‌توان از دست داد. تیم ملی برای خود ارزشهای اجتماعی و سیاسی مهمی دارد. تیمی که قرار است در جام ال.جی بدون بازکنان شاخص به میدان برود در صورت عدم موفقیت به افتخارات و مقامهای به دست آمده لطمه می‌زند.

هر چند در انتخاب تعدادی از بازیکنان دعوت شده بحث‌های اساسی وجود دارد و نمی‌توان از کنار آنها راحت گذشت. روبرت مارکوسی، عباس آقایی، پژمان نوری، داود حقی، شیث رضایی و سپهر حیدری سالهاست در لیگ بازی می‌کنند و در بهترین دوران جوانی و رشد نتوانستند جایی در تیم ملی به دست آورند.

‌ روبرت مارکوسی در این سن و سال نه پشتوانه جوانی است و آن اندازه با تجربه در بازیهای ملی که بتواند راهگشا باشد و مسیر تازه‌ای را در تیم ملی ترسیم کند. اگر چه ارزشهای تمام این بازیکنان در نوع خود غیرقابل اغماض است و این بحث قصد ندارد، داشته‌های آنها را زیر سؤال ببرد و یا موقعیت آنها را نادیده بگیرد، اما یادمان باشد تیم ملی ایران برای خود شخصیت ومنزلتی دارد.

19 بازیکن دعوت شده

بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی که باید روز دوشنبه بعد از بازیهای هفته پنجم در هتل المپیک حضور داشته باشند  به شرح ذیل است. ابراهیم میرزا‌پور، حسن رودباریان، محمد نصرتی، رحمان احمدی، هادی شکوری، سپهر حیدری‌، جلال حسینی، هادی عقیلی، کیانوش رحمتی، امیر ازهری، داود حقی، شیث رضایی، مهرزاد معدنچی، علیرضا واحدی نیک‌بخت، پژمان نوری، مهدی رجب‌زاده، حمید شفیعی، روبرت مارکوسی و عباس آقایی.

کد خبر 5086

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز