سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۵ - ۱۹:۵۰
۰ نفر

گروه ورزشی- جهانگیر کوثری: تیم ملی ایران یا به روایتی تیم ب فوتبال ایران چهارشنبه 12 مهر در مقابل تیم ملی عراق قرار می‌گیرد.

جام سه‌جانبه اردن که با شرکت تیم‌های ایران، عراق و اردن در کشور اردن برگزار می‌شود، همه ساله از جانب ال‌.جی در یکی از کشورهای آسیایی برگزار می‌شود. جدا از جایزه نقدی و حمایت‌هایی که کشورهای شرکت‌کننده را در بر می‌گیرد این بازیها می‌تواند محکی برای موقعیت فوتبال آسیا و اشغال فصلی از برنامه‌های کشورهای  آ سیایی   باشد.
دلایل شرکت عراق در  این دوره کاملاً منطقی است. عراقی‌ها چهارشنبه هفته آینده نوزدهم مهر‌ماه باید با سنگاپور در امان روبرو شوند. آن هم در کشور اردن و به عنوان میزبان. امشب تیم فوتبال ایران در ساعت 30/22 به دیدار عراق می‌رود. همسایه آشنایی که سالهاست با فوتبال ما در رده‌های مختلف در رقابت بوده است، اتفاقاً نوع فوتبالی که عراق ارائه می‌دهد خیلی شبیه سیستم کلی فوتبال ایران است و انگار از ابتدا انگلیسی‌ها پایه فوتبال و سیستم خود را در هر دو کشور یکسان بنا  نهاده‌اند.
تیم ایران که با نام تیم ملی و بدون بزرگان خود به این جام قدم گذاشته است، باید تحت فشارهایی که اشاره شد در این جام شرکت می‌کرد. به همین دلیل جمعی از برگزیدگان لیگ را به این مسابقات اعزام کردیم. عراق در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا در گروه E  یکی از مدعیان صعود است، آنها از تمام بازیکنان خود در این دیدار استفاده می‌کنند، تا خود را برای دیدار با سنگاپور آماده کنند. یادمان باشد که عراق بازی رفت را در سنگاپور دو بر صفر باخته است. عراق یک بار در جام‌جهانی 1986 شرکت داشت که با سه شکست در مقابل مکزیک، پاراگوئه و بلژیک از دور مسابقات حذف شد. عراق برای جام‌ ملت‌های آسیا برنامه مفصلی دارد تا بتواند در کنار تیمهایی چون چین، سنگاپور و فلسطین به عنوان تیم اول صعود کند. جالب است بدانیم عراق یک مساوی با فلسطین و یک پیروزی در مقابل چین دارد.
عمادرضاد و یونس خلف دو مهاجم عراق از بهترین‌های این تیم به حساب می‌آیند. سرهنگ ندیر دروازه‌بان با سابقه عراقی‌ها نیز در این دیدار مقابل ما قرار می‌گیرد. یاسر محمد، حیدر حسین، علی‌رحما، خالد اسماعیل و رعد علاعبد از مدافعان شناخته شده عراق اند. اما بهترین بازیکن عراق در شرایط فعلی هوار طاهر است که در خط میانی بازی می‌کند. البته محمد شکران نیز در صورت رهایی از آسیب‌دیدگی یکی از مهره‌های بازیساز این تیم خواهد بود. رهبری تیم عراق را اکرم سلمان به عهده دارد. پیروزی ایران در مقابل این تیم کار آسانی نیست، اما با فاصله‌ای که بین فوتبال ما با عراق ایجاد شده ما با هر تیمی قادریم عراق را شکست دهیم.
تیم ما روز جمعه ساعت 30/22 به دیدار تیم  اردن   خواهد   رفت.
کد خبر 5303

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز