یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۸
۰ نفر

تهمینه حدادی: فقط در یک صورت می‌شود بازدید و خرید خوبی از نمایشگاه کتاب داشت: رعایت نکات ایمنی.

 حتی اگر اجازه هم داشته باشید و بشود که به نمایشگاه کتاب بروید، اگر این نکته‌ها یادتان برود، نه کتاب‌های خوب می‌خرید، نه سالم به خانه برمی‌گردید... آن‌وقت دیگر نمایشگاه کتاب باشکوه نیست.

با اطلاعات کافی به نمایشگاه بروید. از برنامه‌های جنبی آن باخبر شوید. لطفاً در اینترنت به جای وبلاگ‌نویسی و در تلویزیون به جای دیدن برنامه‌های مختلف، 5 دقیقه دنبال خبرهای کتاب بروید تا بدانید در نمایشگاه چه برنامه‌های جنبی‌ای برگزار می‌شود، یا در سرای اهل قلم قرار است چه اتفاق مهمی بیفتد که به دردتان می‌خورد.

 لطفاً گول تبلیغات کاذب و پر زرق و برق را نخورید؛ کتابی را بخرید که می‌دانید دیگران   و حتی نویسنده ها آن را تأیید کرده‌اند.

تصور نکنید که جلد‌های پر زرق و برق و گول زننده ممکن است مطالب خوبی داشته باشند.
 همه چیز که در همان غرفه‌ اول نیست. لطفاً اول کمی بگردید و نگاه کنید و جست‌وجوگر باشید. این‌همه سر امتحان می‌گویند اول همه سؤال‌ها را بخوانید و بعد جواب بدهید. حالا هم لطفاً اول همه غرفه‌ها را بگردید و بعد انتخاب کنید تا مبادا پولتان وسط راه تمام شود و آخر سر کتاب‌هایی را که یک عمر دنبالشان بودید، به دلیل کم‌پولی از دست بدهید.

 لطفاً پولدارانه به نمایشگاه کتاب نروید و هر چیزی دم دستتان آمد نخرید. یکهو تصور نکنید که این اولین و آخرین باری است که به نمایشگاه آمده‌اید و چون کتاب‌خریدن خوب است باید هرچه کتاب دیدید خریداری کنید تا آدم بافرهنگی باشید. کتاب‌هایی را بخرید که مرجع‌اند و تا سال‌ها می‌توانید به آنها مراجعه کنید، یا حداقل کتاب‌هایی را بخرید که می‌دانید می‌خوانید.

 وقتی هی راه می‌روید و کتاب می‌خرید، بالاخره گرسنه می‌شوید، و در ظل آفتاب می‌روید سراغ ساندویچ‌فروش‌ها... وای که آدم یک‌جوری می‌شود وقتی تصور می‌کند چهار ساعت کالباس‌ها در زیر نور خورشید مانده‌اند.

خودت هم که از قبل می‌دانی نمی‌شود چیزهای سرخ‌کردنی خورد، بس‌که بوی بد روغن دوروبرت را گرفته...

پس می‌روی سراغ پفک و چیپس...حالا تصور کن، اگر یک لقمه از خانه آورده بودید که تویش کوکو سیب‌زمینی بود، چقدر با لذت آن را نوش جان می‌کردید.

 اگر به خانواده‌ گفته‌اید که ساعت 8 به خانه می‌رسید و قرار است ساعت 6:30 از نمایشگاه بیرون بیایید... لطفاً ساعت 6 کارتان را تمام کنید و راه بیفتید سمت خانه... زودتررسیدن به خانه بهتر از ممنوعیت خروج از خانه در دفعه‌های بعدی است؛ چرا که ترافیک است و ممکن است مسیر یک‌ساعته، یک‌ساعت‌ و نیم طول بکشد و خودتان بدقول شوید. هم‌چنین سعی کنید در این روزها از مترو و وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید... شاید شلوغ باشند، اما شلوغی‌آنها به شلوغی خیابان‌های اطراف نمایشگاه نیست.

کد خبر 50813

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز