نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل فراکسیون محصولات کشاورزی برای حمایت از محصولات مهم تولیدی کشور به ویژه محصولات ارزآور در دستور کار آینده مجلس قرار می‌گیرد.

مجلس شورای اسلامی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  محمدرضا پورابراهیمی افزود: اقدامات خوبی طی سال‌های اخیر برای ساماندهی و حمایت از محصولات کشاورزی مشمول صادرات اتفاق افتاده که البته نیازمند توجه بیشتر نسبت به گذشته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود ظرفیت تولید پسته در سال جاری حدود ۱۵۰ هزار تن باشد. برنامه‌ریزی‌های لازم برای صادرات این محصول طی برنامه زمانی سال جاری باید در دستور کار قرار بگیرد.

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به مشکلات و معضلاتی که در موضوع تعهد ارزی برای صادرات پسته داشتیم، بعد از جلسه‌ای در کرمان با دعوت و حضور رئیس کل بانک مرکزی انجام شد، شاهد اتفاقات مثبتی هستیم که امکان تسویه ارز ناشی از صادرات پسته به روش تسویه از طریق سامانه ثنا، تسویه از طریق واردات و عرضه محصولات در داخل کشور و امکان تهاتر با واردکنندگان به صورت دریافت ریال در داخل و تحویل ارز در خارج فراهم شده که نسبت به تعهدات گذشته شرایط بهتری فراهم کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به پیشنهاد در بحث حمل و نقل، موضوع حمل و نقل ریلی و امکان صادرات به کشورهای اروپایی از مرز ترکیه را در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار خواهیم داد، البته لازم است که گزارش اولیه طرح انتقال ریلی پسته را انجمن پسته و متولیان ارائه دهند.

پورابراهیمی گفت: امیدواریم با همکاری سایر نمایندگان فراکسیون حمایت از تولید و صادرات محصولات کشاورزی در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی عملیاتی شود.

کد خبر 508073

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha