«آذرمیدخت زرافشانی» کارآفرین باسابقه کرمانشاهی که بیش از ۲۰ سال در رشته‌های مختلف ورزشی آبی و سالنی فعالیت دارد، رمز موفقیت خود را عشق، علاقه و پشتکار می‌داند و معتقد است: راه‌اندازی کارآفرینی نو کار بسیار سختی است و نیاز به حمایت مالی و مشاوره فنی دارد.

آذرمیدخت زرافشانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، این بانوی کارآفرین که اکنون مدیریت مجموعه ورزشی، فرهنگی «اندیشه» را بر عهده دارد، فعالیت خود را از سال ۷۸ و با سرمایه شخصی آغاز کرده و اکنون ۳۹ نفر در مجموعه او مشغول به کار هستند.

وی گفت: فعالیت خود را با مربیگری بدن‌سازی و یوگا در سالن‌های اجاره‌ای آغاز کردم، تحصیلات ورزشی دارم و علاقه فراوانم به ورزش، باعث شد به فکر راه‌اندازی کارآفرینی در بخش خدمات ورزشی به زنان بیفتم.

زرافشانی سرمایه اولیه‌اش را برای آغاز فعالیت، ۵۳۰ میلیون تومان سرمایه شخصی و ۶۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی اعلام کرد و افزود: پس از یک سال دوندگی موفق به دریافت مجوزهای لازم برای احداث شدم و سه سال نیز زمان صرف ساخت‌وساز مجموعه ورزشی کرده‌ام.  

این بانوی کرمانشاهی که ۲ سال به‌عنوان کارآفرین برتر استان کرمانشاه معرفی‌شده و امسال نیز به جشنواره ملی کارآفرینان کشور راه‌یافته؛ می‌گوید در ابتدا با هشت رشته‌ ورزشی، مانند انواع رشته‌های بدن‌سازی بادی بیلدینگ، فیتنس، ایروبیک، ژیمناستیک، شنا و یوگا فعالیتم را آغاز کردم و اکنون توانسته‌ام رشته‌های ورزشی مجموعه‌ام ر ا به ۲۰ رشته و یک مرکز فرهنگی ارتقاء دهم.

او محیط کارآفرینی‌اش را شامل ۹۰۰ مترمربع زیربنا و در چندطبقه اعلام کرد و گفت: این مجموعه ورزشی، فرهنگی شامل ۶ سالن چندمنظوره ورزشی و یک سالن فرهنگی شامل کلاس‌های نقاشی، کار روی بوم، قلمکاری، انواع دوزندگی و صنایع‌دستی است.

او می‌گوید؛ در مجموعه ورزشی‌ام به فکر ارائه خدمات ورزشی، فرهنگی به همه رده‌های سنی بانوان از کودکان سه‌ساله با رشته‌های ورزشی ایروبیک، ژیمناستیک، ترامبولینگ جامپینگ، اسکیت، آمادگی جسمانی و مادربزرگ‌ها با رشته‌های ورزشی آب‌درمانی، ایروبیک و آمادگی جسمانی بوده‌ام.  

زرافشانی یکی از مهم‌ترین موانع بانوان را برای رفتن به باشگاه و ورزش کردن، نگرانی از بابت نگهداری و مراقبت کودکانشان عنوان کرد و افزود: او این دغدغه مادران را درک کرده و به همین دلیل در سالیان اخیر بخشی را به نام مادر و کودک به مجموعه‌ای خود اضافه کرده است تا در زمان ورزش مادران، کودکان نیز با یک مربی حرفه‌ای مشغول به ورزش و بازی باشند.  

او افزود: سالن دیگری از مجموعه‌اش را به رشته‌های ورزشی آبی اختصاص داده و شامل استخر، سونا، جکوزی، آب‌درمانی و حمام ترکی است وچو خانم‌ها مدیریت تمام بخش‌ها را بر عهده‌دارند از امنیت بالای برخوردار است.

این کارآفرین موفق فضا برای ورزش کردن بانوان را بسیار کم و محدود دانست و اذعان کرد: در کلان‌شهر کرمانشاه فقط یک مجموعه ورزشی دولتی دیگر به نام «کوثر» ویژه زنان وجود دارد که فقط بخشی از رشته‌های ورزشی بانوان را پوشش می‌دهد و در رشته‌های ورزشی آبی نیز فعالیت ندارد.

زرافشانی با اشاره به محدودیت‌های ورزشی بانوان افزود: ظرفیت برای توسعه مجموعه‌های ورزشی بانوان در استان بالا است.

وی گفت: هنوز برای کارآفرینی‌اش تبلیغ نکرده است، اکثر باشگاه‌های زنان در سطح استان در رشته ایروبیک و بدن‌سازی و آن‌هم یک روز در میان فعال هستند و زمینه برای کارآفرینی جدید در بخش ورزش بانوان فراوان است.  

او در بخش دیگر از سخنان خود گفت: کارآفرینی امروز کار بسیار سختی است و به‌تنهایی امکان‌پذیر نیست و باید حتماً حمایت‌های مالی، فنی مشاوره‌ای از فرد انجام شود.

رزافشانی در ادامه یکی از وظایف خود را در سال جهش تولید کمک به کارآفرینان نو پا و شرکت‌های تازه تأسیس ذکر کرد و افزود: می‌خواهد مثل یک هلدینگ عمل کند، یعنی باتجربه‌ای که در حیط کارآفرینی به‌ویژه ورزش دارد در راه‌اندازی کار جدید به کارآفرینان نوپا سرمایه، مشاوره و راهنمایی بدهد و در سود زیان آنان نیز شریک شود.

او گفت: کار فقط با شعار دادن به سرانجام نمی‌رسد باید حتماً از کارآفرینان نوپا و شرکت‌های تازه تأسیس پشتیبانی مالی و فنی به عمل آید تا بتوانند اشتغال‌زایی داشته باشند ولی متأسفانه اغلب تسهیلات با درصد سود پایین به‌جای کارآفرینان به افراد دیگر تعلق می‌گیرد که توان اشتغال‌زایی کمتری دارند، اگر به دنبال اشتغال و کارآفرین هستیم طبیعتاً باید به کارآفرین باید تسهیلات با سود کمتری اختصاص یابد.

کد خبر 507960

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha