نماینده گرمسار گفت: اختیار دست حقوقدان شورای نگهبان است و خودش عمل می‌کند و انتخابات را بر اساس سلیقه خود مهندسی می‌کند و می‌گوید من مهندسی نکردم.

غلامرضا کاتب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، غلامرضا کاتب نماینده اصولگرای مردم گرمسار در نشست علنی امروز مجلس در جریان بررسی ماده چهار طرح اصلاح قانون انتخابات، با ارائه پیشنهادی مبنی بر اینکه مبنای التزام به اسلام اقرار فرد باشد، گفت: مهمترین اصل در نظام جمهوری اسلامی اعتماد عمومی است بعضا مطرح می‌کنند که چرا مجلس در این شرایط به این موارد می پردازد و باید به وضعیت معیشت مردم رسیدگی کند.  مردم از ما می‌خواهند که عدالت و آزادی در مجلس ذبح نشود و وظیفه ما است که اجازه ندهیم هرکسی بر اساس نظرات شخصی خود نظر ندهد.

او ادامه داد: پیشنهادی که بنده دادم با آقای امیرابادی مطرح کردم و ایشان گفتند در بحث ابراز وفاداری اقرار می شود اما در بحث التزام نمی شود.

کاتب گفت: ما در اینجا آورده ایم در ابراز وفاداری به اسلام و نظام ملاک تشخیص آن چیست. یک حقوق دان که تشخیص هم ندارد می‌گوید تو التزام نداری کاندیدا می‌گوید دارم اما حقوقدان نمی‌پذیرد اینجا ملاک چیست؟ هرچیزی که بگوید که اختیار دست حقوقدان شورای نگهبان است و خودش عمل می کند و انتخابات را بر اساس سلیقه خود مهندسی می کند و می‌گوید من مهندسی نکردم من به عنوان نمونه می‌گویم در همین انتخابات برادرزاده‌ام در حوزه انتخابیه قم با ۳۲ سال سن تائید شد وقتی من رد صلاحیت شدم او را منتقل کردیم گرمسار اما وقتی منتقل شد او را ردصلاحیت کردند. خب مهندسی یعنی چه؟ یعنی همین؟

او همچنین گفت: پیشنهادم این است که ابراز وفاداری باید بر اساس اقرار فرد باشد و در اسلام هم همین است وقتی طرف شهادتین را خواند می‌گویند مسلمان است اما در نظام جمهوری اسلامی ایران بالای ۱۳۰ نماینده را به عناوین مختلف ردصلاحیت می‌کنیم. ما قانون گذار هستیم و باید قانون را باید به گونه‌ای بنویسیم که نتوانند از آن برداشت سلیقه‌ای کنند یا مهندسی کنند و به نظام ضربه بزنند و اعتماد را از مردم بگیرند.

کاتب در پاسخ به پژمانفر نیز گفت: پژمانفر می گوید مردم تشخیص می‌دهند باید بگویم شما دارید تائید می‌کنید و مردم آنچه شما تائید می‌کنید را تشخیص می‌دهند وقتی شما افراد را تائید نمی کنید مردم کجا تشخیص بدهند شما دارید به جای مردم تشخیص می دهید . 

کد خبر 507750

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    1 0
    کار به کجا رسیده خود رفقای شورای نگهبان هم دادشان درامده
  • کوروش IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    0 0
    دعوا سر پول ثروت و قدرته .