شدت و سرعت افزایش شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا و قربانیان بیماری کووید۱۹ در بسیاری از مناطق جهان کاسته شده است.

آمار کرونا 13 اردیبهشت

به گزارش همشهری آنلاین، وزارت بهداشت ایران روز شنبه اعلام کرد در ۲۴ گذشت ۶۵ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. در همین بازه زمانی ۸۰۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی ایران ثبت شده است. به این ترتیب و براساس آمار رسمی، شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در ایران به ۹۶ هزار و ۴۴۸ نفر و شمار جان‌باختگان این بیماری به ۶ هزار و ۱۵۶ نفر رسید. به گفته وزارت بهداشت ایران تاکنون ۷۷هزار و ۳۵۰ بیمار کووید۱۹ پس از بهبودی از مراکز درمانی مرخص شده‌اند.

«یورونیوز» آخرین اخبار و آمار شیوع این بیماری در روز چهارشنبه ۲۹ آوریل (۱۳ اردیبهشت) را منتشر کرده که در ادامه می‌خوانید. 

از زمان آغاز شیوع ویروس جدید کرونا در چین تا دوم مه/۱۳ اردیبهشت، بیش از ۲۴۰ هزار نفر جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از دست داده‌اند. تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند. از میان بیمارانی که اطلاعات آنها در مراکز بیمارستانی ثبت شده است، نزدیک به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر بهبود یافته‌اند. در حال حاضر نزدیک به ۲ میلیون و ۸۸ هزار نفر با این بیماری درگیرند که حال بیش از ۵۱ هزار نفر از آنان وخیم گزارش می‌شود.

  • شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اروپا به یک و نیم میلیون نفر رسید

شمار کل افرادی که آزمایش کووید ۱۹ آنها مثبت اعلام شده در اروپا به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسید، رقمی که حدود نیمی از مجموع مبتلایان در جهان را تشکیل می‌دهد.

بر اساس آخرین آمار رسمی تا دوم مه (۱۳ اردیبهشت) در مجموع یک میلیون و ۵۰۶ هزار و ۸۵۳ نفر در اروپا به کووید۱۹ مبتلا شده و ۱۴۰ هزار و ۲۶۰ تن از اروپاییان نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. به این ترتیب اروپا دارای بیش‌ترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در میان قاره‌های جهان است.

اسپانیا با ۲۴۵ هزار و ۵۶۷ مبتلا و ۲۵ هزار و ۱۰۰ فوتی، ایتالیا با ۲۰۹ هزار و ۳۲۸ مبتلا و ۲۸ هزار و ۷۱۰ فوتی، بریتانیا با ۱۸۲ هزار و ۲۶۰ مبتلا و ۲۸ هزار و ۱۳۱ فوتی، فرانسه با ۱۶۸ هزار و ۳۹۶ مبتلا و ۲۴ هزار و ۷۶۰ فوتی و آلمان با ۱۶۴ هزار و ۶۰۲ مبتلا و ۶ هزار و ۷۵۵ فوتی، پنج کشور اروپایی هستند که شمار مبتلایان آنها بیشتر از ۱۵۰ هزار نفر است.

این تعداد موارد تشخیص داده شده تنها بخشی از آمار واقعی مبتلایان را نشان می‌دهد زیرا بسیاری از کشورها اکنون فقط مواردی را که نیاز به مراقبت‌های بیمارستانی دارند آزمایش می‌کنند.

  • ثبت نزدیک به ۱۰ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در روسیه

فدراسیون روسیه با در ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۱۰ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرد. این بالاترین شمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در این کشور از زمان شیوع ویروس کروناست.

به گفته مقام‌های بهداشتی روسیه ۹۶۲۳ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در شبانهروز گذشته در مراکز درمانی این کشور ثبت شده است. به این ترتیب شمار کل مبتلایان در روسیه به ۱۲۴ هزار و ۵۴ نفر رسید. تاکنون بیش از ۱۲۰۰ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 507397

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    1 0
    آنچه بسیار مهم است مطابقت آمارهای اعلامی از سوی دولتها برای شناخت مبتلایان و جلوگیری از سرعت و انتشار ویروس است هر چه داده های آماری به واقعیت نزدیکتر باشند کشورهای درگیر با توجه به داشته ها و منابع بهتربا آن مبارزه ومقابله میکنند
  • جواد IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    1 0
    امریکا امار درست میده از چین خسارت میگیره بقیه برای رضایت مردمشون امار را کم میگن چون زورشون نمیرسه از چین خسارت بگیرند