بیش از ۳.۵ میلیون نفر در سراسر جهان و ۹۷ هزار و ۴۲۴ نفر در ایران به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.

آمار کرونا 14 اردیبهشت

به گزارش همشهری آنلاین، وزارت بهداشت ایران روز یک‌شنبه اعلام کرد که با فوت ۴۷ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان‌باختگان ناشی از سرایت ویروس کرونا در این کشور به ۶ هزار و ۲۰۳ نفر رسید. همچنین با ابتلای ۹۷۶ بیمار جدید به ویروس کرونا مجموع شمار مبتلایان بیماری کووید-۱۹ در ایران به ۹۷ هزار و ۴۲۴ نفر افزایش یافت که از این میان تاکنون ۷۸ هزار و ۴۲۲ نفر بهبود یافته و ۲ هزار و ۶۹۰ تن نیز در وضعیت شدید بیماری کووید-۱۹ تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

با وجود افزایش شمار مبتلایان از ۸۰۲ نفر به ۹۷۶ تن ولی تعداد جانباختگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در ایران طی ۲۴ ساعت گذشته از ۶۵ تن به ۴۷ نفر کاهش یافته است.

به گزارش یورونیوز، مطابق تازه‌ترین آمار منتشر شده از سوی وزارت بهداشت کشورهای جهان، با وجود ادامه کاهش شتاب شیوع ویروس در بسیاری نقاط اروپای غربی و آسیا، روسیه، ترکیه و برزیل در حال بدل شدن به کانون‌های جدید سرایت این ویروس در اروپای شرقی و آمریکای جنوبی هستند.

از زمان آغاز شیوع ویروس جدید کرونا در چین تا سوم مه/۱۴ اردیبهشت، بیش از ۲۴۵هزار نفر جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از دست داده‌اند. تاکنون بیش از ۳.۵ میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند. از میان بیمارانی که اطلاعات آن‌ها در مراکز بیمارستانی ثبت شده است، بیش از یک میلیون و ۱۲۸ هزار نفر بهبود یافته‌اند.

کد خبر 507803

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha