فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی از برخورد قانونی با تخلف صورت گرفته در سایت دیوار درخصوص اقدام به انتشار غیرقانونی آگهی فروش «ریتون» متعلق به دوره هخامنشی خبر داد.

ریتون هخامنشی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سردار امیر رحمت‌الهی فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: در ادامه برخوردهای یگان حفاظت با متخلفان و سوداگران عرصه میراث فرهنگی در فضای مجازی، پس از اطلاع از درج آگهی تبلیغ فروش غیرقانونی ریتون متعلق به دوره هخامنشی در سایت دیوار، بلافاصله موضوع با هدف شناسایی آدرس اینترنتی آگهی در دستور کار اداره حقوقی یگان حفاظت قرار گرفت.

وی افزود: پس از احراز صحت خبر با هماهنگی مبادی ذیربط، ضمن مسدود کردن لینک آگهی تبلیغ مورد نظر، نسبت به اعلام تذکر در رابطه با ممنوعیت های قانونی مربوطه به مسئولین سایت دیوار از طریق سامانه برخط رصد فضای مجازی دادستانی کل کشور اقدام شد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: یگان حفاظت از میراث فرهنگی در راستای تامین امنیت فرهنگ کهن و باستانی ایران همکاری مستمری با پلیس فتا، دادستانی و قوه قضائیه دارد و هرگونه اقدام غیرقانونی در فضای مجازی که تاریخ و تمدن کشورمان را تهدید نماید با بهره گیری از سامانه های برخط در اقدامی سریع سودجویان را از دستیابی به مطامع خود باز می‌دارد.

سردار رحمت الهی در خاتمه از شهروندان درخواست کرد پلیس را در حفظ اموال و اشیای فرهنگی و تاریخی که متعلق به همه ایرانیان و نسل های بعدی است یاری کنند و اخبار مربوط به میراث فرهنگی را به شماره تلفن ۰۹۶۶۲ ـ سامانه جامع پاسخگویی و ارتباطات مردمی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که به طور ۲۴ ساعته فعال است، اطلاع دهند.

کد خبر 507348

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha