مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
۰ نفر

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان ایلام از آغاز مطالعه محوطه تاریخی سیروان واقع در روستای سراب‌کلان خبر داد.

شهر تاریخی سیروان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میراث آریا، عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار کرد: با ابلاغ اعتبار ملی امور پایگاه‌های وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی، درباره شهر تاریخی سیروان مطالعه و پژوهش می‌شود.

او افزود: هدف از این مطالعه، تکمیل مطالعات باستان‌شناسی و زمین‌شناسی با بهره‌گیری از هیات‌علمی مطالعه شهر تاریخی سیروان است.

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان ایلام تصریح کرد: بررسی و شناسایی باستان‌شناسی محوطه تاریخی سیروان، و مطالعه طرح جامعه سراب‌کلان از منظر فرهنگی، تاریخی و اجتماعی از جمله مهم‌ترین موارد این طرح است.

او ادامه داد: محوطه تاریخی سیروان در دره سیروان و در کنار چشمه و رودخانه سراب‌کلان با ۸۰ هکتار وسعت، سال ۸۰ به شماره ۴۱۶۵ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

شنبه‌زاده گفت: همچنین با ایجاد پایگاه میراث ‌فرهنگی، محوطه تاریخی سیروان در سال ۹۶، زمینه فعالیت‌های نظام‌مند مرمتی و پژوهشی از سوی اداره کل امور پایگاه‌ها در این سایت فراهم شده است.

کد خبر 507303

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha