مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
۰ نفر

رئیس سازمان چای کشور گفت: امسال ۱۳۵ هزار تن برگ سبز چای را خریداری می‌شود.

تحویل برگ سبز چای به کارخانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس «حبیب جهانساز» گفت: در سال ۹۷، تعداد ۱۲۱ کارخانه با سازمان چای عقد قرارداد داشتند و این میزان در سال گذشته به ۱۶۱ عدد رسید و در تلاشیم امسال این تعداد را به ۱۶۵ عدد کارخانه برسانیم.

جهانساز اظهارکرد: در سال‌های گذشته به‌خصوص در دهه ۸۰ میزان باغ‌های زیر کشت چای در استان گیلان و مازندران به ۳۲ هزار هکتار رسیده بود که در سال گذشته این میزان به ۲۰ هزار زمین زیر کشت کاهش پیدا کرد.

وی افزود: در سال گذشته ۱۲۶ هزار تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری و ۲۵ هزار تن چای خشک هم تولید شد که امیدواریم با افزایش میزان باغ‌های زیر کشت، میزان برگ سبز چای تولیدشده هم افزایش پیدا کند.

جهانساز بیان کرد: بخشی از باغ‌های چای به دلایل مختلف ازجمله تغییر کاربری و یا قرار گرفتن در طرح هادی دیگر قابلیت بهره‌برداری را ندارند، میزان باغ‌های چای قابل پرورش چای در استان‌های شمالی ۲۵ هزار هکتار است.

وی تصریح کرد: اقداماتی مانند اصلاح و بهسازی باغ‌ها و همچنین افزایش قیمت برگ سبز چای باعث شد تا چایکاران برای پرورش چای از خود رغبت نشان دهند.

جهانساز افزود: در سال گذشته و برای بهسازی و مکانیزاسیون باغ‌های چای ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات از صندوق تخصصی چای به چایکاران داد شده و تاکنون هزار عدد ماشین‌آلات چیدن چای از سوی آنها خریداری‌شده است.

کد خبر 507192

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha