رئیس اتحادیه خبازان شهرستان شهرکرد گفت: با توجه به تمهیدات اتخاذ شده در ایام شیوع کرونا و تعطیلات نوروز، تمامی نانوایی‌های استان به فعالیت خود ادامه دادند.  

نان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، همزمان با افزایش نگرانی‌ها نسبت به شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور و لزوم رعایت توصیه‌های بهداشت فردی و محیطی در زمینه‌های مختلف از جمله مشاغل مرتبط با عرضه محصولات خوراکی، این مسأله بیش‌تر از گذشته احساس می‌شد، نان یکی از مهم‌ترین موادغذایی مصرفی خانوارها بود که برای تهیه آن در این ایام برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری به نظر می‌رسید زیرا ضدعفونی این ماده غذایی پس از تهیه تا حدودی سخت به نظر می‌رسید.  

همواره توصیه‌های مختلفی برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از طریق نان به شهروندان و به نانوایی‌ها داده می‌شود، پاسخ این مسئول به شرح زیر است: 

بهارآقاجهانبین رئیس اتحادیه خبازان شهرستان شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری،  اظهار کرد: به تمام نانوایی‌ها استان ابلاغ شد که در صورت داشتن علائم کرونا توسط کارگران نانوایی، کارگر به مرخصی فرستاده شود.  

وی افزود: نانوایان چهارمحال و بختیاری خواستار افزایش قیمت نان هستند، نرخ جدید برای افزایش قیمت نان که در چند روز اخیر در توسط کمیسیون تنظیم بازار استان اعلام شد مختص نانوایی‌های دولتی بود و این افزایش قیمت به نانوایی‌های آزادپز تعلق نمی‌گیرد.  

جهانبین تصریح کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا، در حال حاضر به هیچ وجه پول نقد از مشتری‌ها دریافت نمی‌شود و مشتری‌ها تنها برای پرداخت وجه می‌توانند از کارتخوان استفاده کنند.  

رئیس اتحادیه خبازان شهرستان شهرکرد در خصوص ازدحام جمعیت و تشکیل صف‌ مقابل نانوایی، گقت: لازم است مردم نکات بهداشتی فردی و محیطی را بیشتر رعایت کنند تا مشکلی برای کسی پیش نیاید.  

وی تصریح کرد: در استان حدود یک‌هزار نانوایی وجود دارد که از این تعداد ۵۰۰ نانوایی نیمه دولتی و حدود ۴۰۰ نانوایی دولتی است.  

جهانبین در پایان افزود: شهروندان پیشنهادات، انتقادات و هرگونه تخلف در خصوص نانوایی‌های این شهرستان را با شماره ۰۹۹۱۳۷۳۴۴۱۴ اطلاع دهند.  

کد خبر 507037

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha