شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
۰ نفر

ساخت‌وسازهای غیرمجاز در خارج از بافت دهستان لواسان بزرگ و طرح هادی روستاهای لواسانات با نظارت مسئولان و همراهی شهروندان تخریب شد.

لواسان

فرماندار شهرستان شمیرانات، ساخت‌وساز غیرمجاز را یکی از بزرگ‌ترین مشکلات شمیرانات دانست و گفت: «۸ مورد حکم قطعی قلع و قمع در دهستان لواسان بزرگ در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی با دستور رئیس حوزه قضایی لواسانات اجرا شد. تخریب این ساخت‌وسازهای غیرمجاز ۲ هزارمترمربع از اراضی کشاورزی شمیرانات را آزاد کرد که ارزش ریالی آنها به ۲۰۰ میلیارد تومان می‌رسد. »

«سید مهدی ساداتی» افزود: «مالکان این بناها هیچ‌گونه مجوزی دریافت نکرده بودند و طی ساخت بناها توجهی به ارائه اخطارها براساس تبصره یک ماده ۱۰ نداشتند و پرونده‌ها طبق ماده ۳ و تبصره ۲ ماده ۱۰ به دادگاه، ارجاع و به دنبال آن قلع و قمع انجام شد. » وی افزود: «براساس مصوبات شورای عالی امنیت ملی هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز در بالادست سد لتیان به دلیل جلوگیری از آلودگی آب آشامیدنی ممنوع است؛ مگر اینکه طبق تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری حائز شرایط دریافت مجوز باشند. مسئولان منطقه حوزه قضایی لواسانات، مأموران کلانتری لتیان و جهاد کشاورزی برای اجرای حکم ساخت‌وسازهای غیرمجاز با کارشناسان شهری و ناظران در منطقه مشغول گشتزنی و رصد هستند و با مشاهده و اعتراض اهالی تخلفات پیگیری می‌شود. شهروندان با مشاهده ساخت‌وساز غیرمجاز به جهاد کشاورزی یا سامانه ۱۳۲ اطلاع‌رسانی کنند. »
 

کد خبر 506298

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha