مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵
۰ نفر

مدیر جهادکشاورزی نظرآباد گفت: ۱۰۰ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی نظرآباد با تخریب ۲۵ مورد ساخت‌وساز، حفظ کاربری شد.

ساخت ساز در اراضی کشاورزی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، داود بدرزاده افزود: از ابتدای اسفندماه سال ۱۳۹۸ و در پی آن در ایام تعطیلات نوروزی سال ۱۳۹۹ در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز، به‌طور روزانه و منظم بازدیدهای میدانی از اراضی کشاورزی و باغ‌های شهرستان نظرآباد در دو بخش مرکزی و تنکمان انجام‌ شده است.

مدیر جهادکشاورزی نظرآباد، استان البرز اضافه کرد: در همین راستا بر اساس اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی با قلع‌وقمع بیش از ۲۵ مورد شامل حصارکشی، دیوارکشی، بناهای در حال ساخت و... در حدود ۱۰۰ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی آزادسازی شده است.

او افزود: همچنین ضمن شناسایی بیش از ۲۵۰ فقره و صدور اخطاریه به متخلفان بیش از ۱۵۰ مورد از فعالیت ساختمانی آن‌ها متوقف و مقرر شده است در صورت عدم جمع‌آوری فعالیت‌های غیرمجاز توسط مالکان در روزهای آتی، مدیریت جهادکشاورزی شهرستان نظرآباد با دستور مقام قضایی وفق اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی نسبت به قلع‌وقمع آن ساخت‌وسازها نیز اقدام کند.

مدیری جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد گفت: با اجرای احکام قطعی صادره از محاکم قضایی مبنی بر جمع‌آوری ساخت‌وسازهای غیرمجاز به تعداد ۳ فقره در زمینی به مساحت حدود ۲۰۰/۰۰۰ مترمربع اجرا شد.

بدر زاده بیان کرد: تشکیل ۵۰ فقره پرونده قضایی برای ارسال به محاکم قضایی و رسیدگی و تعیین تکلیف مستحدثات غیرمجاز از سایر اقدامات انجام‌ شده در مدت‌زمان مذکور است.

او در پایان با تشکر از همکاران و کارکنان مدیریت جهاد کشاورزی افزود: علیرغم وجود اپیدمی بیماری در کشور و سایر محدودیت‌های موجود همکاران و کارکنان اداره امور اراضی این مدیریت با تلاش و کوشش جهادی حافظ اراضی کشاورزی شهرستان هستند و به‌شدت با متخلفان برخورد می‌کند.

کد خبر 501365

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha