بوستان ساعی از پارک های مهم و بزرگ تهران محسوب می شود که در خیابان ولیعصر(عج) و محدوده منطقه ۶ قرار دارد. طراحی این بوستان متفاوت از سایر بوستان ها است و وجود چندین برکه و یک آبشار بزرگ صخره ای از ویژگی های این بوستان است. در سالهای اخیر به دلیل مشکلاتی برکه ها و آبشار خشک شده بودند که امسال به همت اداره فضای سبز شهرداری منطقه دوباره احیا شدند.

آبشار بوستان ساعی

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: بوستان‌ها پاتوق و مکانی برای حضور خانواده‌ها و گذراندن اوقات فراغت است. در فصل تابستان بیش از سایر فصول طرفدار دارند و عصرها مملو از جمعیت می‌شوند. با شیوع بیماری کرونا بوستان‌ها برای مدتی بسته شدند اما مدیران شهری از این تعطیلی به عنوان یک فرصت استفاده کرده و نواقص و کمبودهای بوستان‌ها را رفع کردند. درست مانند اتفاقی که در منطقه ۶ افتاد و منجر به احیاء ظرفیت های بوستان ساعی شد.
بوستان ساعی دارای برکه‌ها و آبشارصخره ای بزرگ است که به گفته «مهدی کاوه» رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۶،حدود ۳ سال به دلیل مشکلات تاسیساتی و ابنیه‌ای خشک شده بودند و آب در آنها جریان نداشت. 
کاوه می‌گوید: «ظرفیت‌های زیادی در بوستان ساعی وجود دارد که می‌توان با بهره مندی از آنها این بوستان را به یکی از جاذبه‌های گردشگری تهران تبدیل کرد.»


به گفته رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه، در سالهای اخیر به امکانات این بوستان توجه ای نشده است و به همین دلیل در گذر زمان به بوستان خلوتی تبدیل شده است: «نوع پوشش گیاهی، طراحی و وجود برخی از امکانات از جمله برکه و آبشار صخره‌ای بوستان ساعی منحصر بفرد است و امسال احیای ظرفیت‌های بوستان را در دستور کار قرار دادیم و در فاز اول با رفع مشکلات مربوط به تاسیسات آب در برکه‌ها و آبشار صخره‌ای جاری شد.»
کاوه ادامه می‌دهد: «در فاز اول حدود ۷۰ درصد کار تمام شد و با جاری شدن آب در برکه‌ها و آبشار صخره‌ای، آن‌ها بهره برداری شدند اما در گذر زمان دچار تخریب‌ها و آسیب‌های سازه ای شدند که به زودی رفع و تابستان امسال شهروندان با رعایت فاصله‌های اجتماعی می‌توانند از مناظر زیبای این بوستان بهره مند شوند.»
 


 

کد خبر 506267

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha