بافت‌های فرسوده در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه در محله‌ها، آسیب‌ها و خسارت‌های بیشتری به بار می‌آورند. به همین دلیل، سال‌های اخیر برای رفع این آسیب و کاهش خطر این بافت‌ها، تخریب و نوسازی آنها گزینه‌ای بود که پیش روی مدیران شهری و البته شهروندان قرار گرفت اما نتیجه آن تهی شدن کوچه ها بود.

نوسازی

همشهری آنلاین- فاطمه عسگری نیا: مسئول دفتر توسعه محلی ناحیه 2 منطقه 11 نیز با اشاره به کاهش سرعت روند نوسازی بافت‌های فرسوده می‌گوید: «با توجه به تراکم ایجاد شده در محله‌های قدیمی منطقه در سایه نوسازی بافت فرسوده و ساخت آپارتمان‌های سر به فلک کشیده و افزایش جمعیت در آنها، امروز نیازمند بهسازی بافت‌های محلی هستیم.»
«شبنم هاشمی» می‌افزاید: «افزایش تراکم در محله‌ها و ساخت‌وسازهای ساختمان‌های چند طبقه، جز افزایش جمعیت، امکان اسکان قشر ضعیف در مرکز شهر و مهاجرت بومی‌ها از محله، دستاورد دیگری نداشته است. ما امروز شاهد محله‌های شلوغی هستیم که ساکنان آنها فاقد هرگونه امکانات رفاهی و خدماتی و فرهنگی هستند. فقر فضای سبز در محله‌های منطقه بیداد می‌کند و این مسئله مولّد چالش‌های اجتماعی و فرهنگی بسیاری شده است.»
او ادامه می‌دهد: «نوسازی بافت فرسوده، تنها خانه ساختن و افزایش جمعیت در کوچه‌پسکوچه‌های تنگ و باریک محلی نیست. نوسازی بافت فرسوده را می‌توان در ایجاد ورزشگاه محلی، بوستان‌های محلی و مراکز فرهنگی و هنری هم تعریف کرد. زمان آن رسیده که با تمرکز بر این بخش‌ها راه توسعه محلی را در پایتخت دنبال کنیم.»

کد خبر 505735

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha