همشهری آنلاین: لطف‌الله میثمی، هوشنگ گلمکانی، عذرا دژم، محمد قوچانی و زنده‌یاد احمد بورقانی به عنوان روزنامه‌نگاران برتر و پیشکوت معرفی شدند.

در سومین دوره از جایزه روزنامه‌نگاران پیشکسوت و برتر که عصر پنج شنبه،12 اردیبهشت در محل انجمن صنفی برگزار شد، لطف الله میثمی، هوشنگ گلمکانی، عذرا دژم، محمد قوچانی و زنده یاد احمد بورقانی به عنوان روزنامه نگاران برتر و پیشکوت معرفی شدند.

به گزارش همشهری آنلاین در این مراسم پس از قرائت پیام دیبرکل سازمان ملل توسط نماینده این نهاد در ایران بیانیه انجمن صنفی روزنامه نگاران از سوی علی مزروعی، رئیس انجمن صنفی روزنامه نگاران قرائت و سپس هر یک از برگزیدگان متن و یا خاطره‌ای را بیان کردند.

لطف الله میثمی، نخستین کسی بود که با ذکر خاطراتی از سال‌های دهه 40 و کپی کردن اعلامیه‌های نهضت آزادی و امام خمینی از عزت‌الله سحابی به عنوان پیشکسوتش یاد کرد و جایزه‌اش را تقدیم وی نمود.

همین گزارش حاکیست که به جای هوشنگ گلمکانی که در نشست حاضر نشده بود، فیروز گوران نامه وی برای این مراسم را قرائت کرد که در آن اشاره شده بود عمده فعالیت گلمکانی در مجله فیلم گذشته است و وی به همراه عباس یاری و مسعود مهرابی در بالیدن این نهاد دیرپای مطبوعاتی سهمی ویژه داشتند.

بعد از خواندن این پیام محمد قوچانی و عذرا دژم هم به بیان دیدگاه‌های خود درباره مطبوعات پرداختند.

در ادامه سهام الدین بورقانی، فرزند احمد بورقانی با بیان نکاتی درباره دغدغه‌های پدرش گفت که آرزو داشت که با پدرش عکسی داشت که در همین مراسم زنده بود و به عنوان فرد برگزیده انجمن معرفی می‌شد.

سپس محسن کدیور رئیس انجمن دفاع از آزادی مطبوعات ضمن بیان مطالبی درباره وضعیت روزنامه‌نگاری در ایران گفت که این انجمن قلم طلایی سالیانه خود را به احمد بورقانی به خاطر تلاش‌هایش در جهت تحکیم و گسترش آزادی مطبوعات اهداء‌ می‌کند.

درادامه این مراسم جایزه یاد قلم که به یاد مهران قاسمی برگزار شده بود به برگزیدگان این بخش اهداء‌شد.

کد خبر 50570

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز