پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۹
۰ نفر

بابک پورعالی: هیچ‌کس ندید که علیرضا نیکبخت واحدی که از ابتدای نیمه دوم به دستور افشین قطبی جای خود را به فرهاد خیرخواه داد، روی نیمکت نشسته است یا خیر

هواداران پرسپولیس آنقدر از برد تیم خود شاد بودند که ندیدند بازیکن شماره 10 تیم آنها بلافاصله پس از تعویض از ورزشگاه خارج شد و با 2 همراه خود به هتل لاله رفت تا کاملا از محوطه مجموعه ورزشی آزادی دور شود.

بازی پرسپولیس و شیرین‌فراز می‌توانست آخرین روز امیدواری قرمزها برای رسیدن به کورس قهرمانی باشد؛ فرصتی که سرخپوشان به بهترین صورت از آن استفاده کردند و ضمن کاهش اختلاف امتیازهای خود با صدرنشین، اختلاف گل خود را هم بالا بردند تا درصورت کشیده‌شدن کار به اختلاف گل، مشکلی احساس نکنند.

بازی تا دقیقه 20 به شکلی عادی دنبال می‌شد که گل زیبای محسن خلیلی موتور گلزنی قرمزها را روشن کرد. گل دقیقه 27 محمد نصرتی و کار بچگانه و اخراج محمد محمدیان (تنها مهاجم شیرین‌فراز در این بازی) در دقیقه 40، باعث شد پرسپولیس با آرامش مطلق به ادامه بازی بپردازد.

شیوه بازی شیرین‌فراز در این بازی و احتیاط آنها حتی پس از پذیرفتن گل دوم این جسارت  را به بازیکنان پرسپولیس داد که در نیمه دوم به برتری پرگل‌تری فکر کنند. حضور فرهاد خیرخواه از ابتدای نیمه دوم به جای نیکبخت که کمی خسته به‌نظر می‌رسید، نشان داد قطبی به گل‌های بیشتری فکر می‌کند. قرمزها آنقدر محو بازی و درگیر زدن گل‌های بیشتر به تیم قعرنشین جدول بودند که ندیدند نیکبخت آهسته و بی‌سروصدا از ورزشگاه خارج شده و نیمه دوم را به جای نیمکت از طریق رادیو دنبال می‌کند.

نوع دیالوگ‌های او با همراهانش نشان داد او با وجود برخورد محبت‌آمیزی که ابتدای بازی با محسن خلیلی داشت و در آغوش کشیدن این بازیکن پیش از شروع بازی، هنوز هم او را به‌عنوان یک دوست و همبازی صمیمی قبول ندارد. حرف‌های او درباره قطبی هم چندان صمیمانه و دوستانه نبود.

اگرچه او در برخورد با خبرنگاران سعی کرد خود را آرام جلوه دهد و موقعیت مکانی خود را در نیمه دوم درون ورزشگاه آزادی عنوان کند؛ اما برخی از خبرنگاران متوجه حضور او در هتل لاله شدند.
نیکبخت که تمام تلاش خود را برای ارائه فوتبالی تیمی به کار بست، کاملا در این گفت‌وگوی دوستانه با همراهانش از تصمیم قطبی برای تعویض ناراضی بود و آن را برای روزهای آینده خطرناک دانست.

این اعتراض نیکبخت که کیلومترها دورتر از ورزشگاه آزادی به زبان آمد، چند دقیقه بعد، در ورزشگاه و در میانه نیمه دوم به شکلی آرام با ایما و اشاره و حرکات خلیلی، توسط دوربین‌های تلویزیون به نمایش درآمد. خلیلی که گل سوم بازی و گل دوم خود را در
دقیقه 46 به ثمر رسانده بود و گل دیگر او هم که به زیبایی به ثمر رسیده بود، توسط داور بازی مردود اعلام شده بود، در دقیقه 58 با تصمیم قطبی از زمین بیرون کشیده شد تا هنگام خروج از زمین، به شکلی تلویحی به این تعویض اعتراض کند. البته آنچه ترکش‌های این تعویض را کمتر کرد، اول تشویق‌های تماشاگران و حمایت آنها از خلیلی و دوم گل زودهنگام ماته دراگه چوویچ بود که بلافاصله پس از ورود به زمین گل چهارم بازی را به ثمر رساند.

البته کسی که به جای نیکبخت به زمین آمده بود هم گل زد تا هر دو تعویض خبرساز قطبی، کارساز شود. خیرخواه که بدجوری در آتش گل زدن می‌سوخت، در دقیقه 70 آخرین گل بازی را زد تا انتظار 20 دقیقه‌ای تماشاگران برای دیدن گل ششم بی‌فایده باشد.

بازی پرسپولیس و شیرین‌فراز با برتری 5 بر صفر پرسپولیس به پایان رسید تا پرسپولیس با 49 امتیاز، بالاتر از صباباتری 48 امتیازی و پایین‌تر از سپاهان 53 امتیازی قرار گیرد. این نتیجه می‌تواند پرسپولیس را به روزهای آینده لیگ برتر امیدوار باقی بگذارد. حالا پرسپولیس امیدوار است سپاهان در شیراز در برابر برق متوقف شود تا آن وقت بازی پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه آزادی حکم فینال لیگ برتر را پیدا کند.

کد خبر 50546

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز