مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: رعایت اصول تغذیه صحیح یعنی کاهش مصرف قند، نمک و چربی و مصرف بیشتر سبزی، میوه و مصرف کافی مایعات که به تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از انواع بیماری‌ها مخصوصا کرونا کمک می‌کند.

تغذیه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، زهرا عبداللهی در ارتباط زنده خبری در شبکه خبر در خصوص آموزش نکات تغذیه‌ای در ماه مبارک رمضان در شرایط کرونایی افزود: در ایام روزه‌داری رعایت اصول تغذیه صحیح در وعده‌های سحر و افطار و بعد از افطار نقش بسیار مهمی در سلامت افراد دارد. اصول تغذیه صحیح در درجه اول یعنی مصرف متعادل خوراکی‌ها از همه گروه‌های غذایی اصلی در وعده‌های سحر و افطار و در درجه بعد پرهیز از زیاده‌روی در مصرف برخی خوراکی‌ها مثل مواد قندی، چربی‌ها و خوراکی‌های نمکی است.

وی افزود: به ویژه در شرایط امسال مصرف بی‌رویه خوراکی‌های شیرین و غذاهای سرخ‌شده و نمکی می‌تواند باعث تحریک و تضعیف سیستم ایمنی بدن شود و می‌دانیم که برای مقابله با بیماری کرونا و تقویت سیستم ایمنی بدن نوع غذایی که می‌خوریم نقش بسیار مهمی دارد. 

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با تاکید بر این که یکی از عوامل زمینه‌ساز برای فعالیت ویروس کرونا، خشکی دهان و گلو است گفت: اگر ما در وعده سحر در کنار غذایی اصلی مقدار کافی سبزی، صیفی و سالاد مصرف کنیم از کم‌آب شدن بدن پیشگیری می‌کند.

عبداللهی با تاکید بر مصرف سبزیجات و صیفی‌جات در وعده سحری افزود: مصرف کافی سبزی و صیفی و سالاد توصیه می‌شود، چرا که هم حاوی مقادیر زیادی آب وجود دارد که در طول روز از کم‌آب شدن بدن، خشکی گلو و دهان جلوگیری می‌کند و هم اینکه این مواد غذایی حاوی ویتامین‌هایی مثل آ و سی هستند که برای تقویت سیستم ایمنی و عملکرد طبیعی بدن لازم است.

وی با بیان این که نوشیدنی‌های خیلی شیرین برای وعده سحر توصیه نمی‌شود گفت: در مصرف مواد قندی نباید افراط کرد چرا که احساس تشنگی را در طول روز تشدید می‌کند و قند خون سریعا افت پیدا می‌کند و احساس ضعف و گرسنگی و بیحالی ایجاد می‌شود.

 عبداللهی افزود: مصرف غذاهای پرپروتئین و پرادویه در وعده سحر نیز می‌تواند احساس تشنگی و خشکی گلو را در طول روز افزایش دهد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت در خصوص اصول تغذیه صحیح در وعده افطار گفت: بسیار مهم است که ابتدا با مصرف مایعات گرم شروع کنیم سپس برای برگردان قند خون به حالت عادی مواد قندی مصرف کنیم که بهترین و سالم‌ترین آن‌ها خرماست و سپس مصرف یک غذای ساده و سبک توصیه می‌شود.

عبداللهی افزود: از افطار تا سحر نیز مصرف آب، انواع مایعات و میوه‌جات به جبران کم‌آبی بدن کمک می‌کند تا از احساس خشکی و تشنگی بدن در ایام روزه‌داری پیشگیری شود و بدن سلامت و عملکرد طبیعی خود را بازیابد.

کد خبر 505290

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha