چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۵۷
۰ نفر

گروه حوادث: فروشندگان لاستیک‌های مسروقه بعد از ربودن یا خرید بیش از هزار لاستیک خودروهای سواری، آنها را شست‌وشو داده و بعد از رنگ کردن به وسیله اسپری‌های مخصوص، آنها را به جای لاستیک نو به فروش می‌رساندند

مدتی قبل گزارشی از سوی کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی در اختیار قاضی سید سجاد منافی‌آذر – بازپرس شعبه 12 دادسرای ناحیه صادقیه- قرار گرفت که از افزایش سرقت‌های زنجیره‌ای‌ لوازم خودرو و خصوصا لاستیک در غرب تهران حکایت داشت.

براساس این گزارش، سارقان لاستیک در تاریکی شب به سراغ خودروهای مدل بالا و نو رفته و پس از ربودن لاستیک و لوازم خودرو، بدون بر جای گذاشتن اثری از خود متواری می‌شدند.
درحالی که هر روز گزارش‌های جدیدی از سرقت‌ لوازم خودرو گزارش می‌شد، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس آگاهی با هدایت سرهنگ حمیدرضا‌یاراحمدی- جانشین رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ- ماموریت یافتند پرده از راز فعالیت این سارقان حرفه‌ای بردارند.

با آغاز تحقیقات، تمامی محل‌های فعالیت سارقان تحت کنترل‌نامحسوس قرار گرفت و سرانجام بعد از گذشت10‌روز از آغاز تحقیقات، ماموران روز گذشته توانستند مخفیگاه سارقان را در مرکز تهران ردزنی کرده وآنجا را به محاصره درآورند.

هنگامی که ماموران پلیس با دستور قضائی قدم به مخفیگاه سارقان گذاشتند، تعداد زیادی لوازم خودروی مسروقه و از جمله هزار حلقه لاستیک خودرو و تعداد زیادی جک و رینگ خودرو را کشف و ضبط کردند.

حمامی برای لاستیک‌ها

در جریان بازجویی از اعضای باند، آنها لب به اعتراف گشوده و گفتند: برای انجام سرقت هنگام تاریک شدن هوا در خیابان‌های خلوت غرب تهران پرسه می‌زدیم و پس از مشاهده خودروهایی که در مکان‌های خلوت و کم رفت‌وآمد پارک شده بود به سراغ‌شان می‌رفتیم و لوازم  داخل آنها را به‌سرقت می‌بردیم.

پس از این سرقت، لاستیک‌ها را به مخفیگاهی انتقال می‌دادیم و پس از شست‌وشو، با برس‌های مخصوص آنها را تمیز کرده و با اسپری رنگ‌آمیزی می‌کردیم.پس از این مرحله، نوارهایی که از دور لاستیک‌های نو باز شده و در اطراف لاستیک‌‌فروشی‌ها رها شده بود را دور آنها می‌پیچیدیم و این لاستیک‌های مسروقه را به جای لاستیک‌های نو خارجی می‌فروختیم.

جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان این خبر از شهروندانی که لوازم خودروی آنها در ماه‌های گذشته در منطقه غرب تهران به سرقت رفته است درخواست کرد به پایگاه دوم آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 50521

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز