چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۵۷
۰ نفر

تبهکاران بعد از سرقت 170 میلیون تومانی از یک تاجر، تصمیم گرفتند برای آنکه پولشان چند برابر شود، با پول‌های مسروقه وارد تجارت مخدر کراک شوند

 اما قاچاقچیان حرفه‌ای آنها را فریب دادند و به آنها سفیدآب حمام فروختند. مرداد ماه پارسال، تاجر ثروتمندی با مراجعه به پایگاه 9 آگاهی پایتخت، از سرقت کیف دستی‌اش که 170 میلیون تومان چک مسافرتی در داخل آن قرار داشت خبر داد.

این مرد در توضیح ماجرا به ماموران گفت: لحظاتی قبل، پس از آنکه از بانک خارج شدم، کیفم را که چک‌های مسافرتی در آن قرار داشت روی صندلی خودرو قرار دادم اما سارقان با شکستن شیشه خودرو آن را به سرقت بردند.

با گزارش این سرقت، تحقیقات پلیسی برای ردزنی سارقان آغاز شد و کارآگاهان در مسیر تحقیقات خود دریافتند افراد ناشناسی در حال خرج کردن چک‌های مسافرتی در بازار تهران هستند.

در ادامه پیگیری‌ها، ماموران پلیس با انجام چهره‌نگاری موفق به شناسایی یکی از افراد ناشناسی شدند که چک‌ها را خرج می‌کرد.هنگامی که این مرد دستگیر شد، در بازجویی‌ها  از راز باند بزرگ سرقت که 17 عضو داشت پرده برداشت اما با وجود دستگیری 16 عضو باند، سردسته شبکه -که یک سارق حرفه‌ای به نام حسین بود- موفق به فرار شد.

در حالی که تحقیقات برای به دام انداختن این فرد ادامه داشت، مدتی بعد کارآگاهان پلیس آگاهی تهران دریافتند سردسته فراری باند چندی قبل به اتهام کیف قاپی بازداشت و روانه زندان شده است.

درجریان بازجویی‌ها، این مرد به سرقت از مرد تاجر اعتراف کرد ولی گفت بعد از این سرقت، گروه تبهکار دیگری سر آنها را کلاه گذاشته و مقداری از پول‌ها را بالا کشیده‌اند.

وی در توضیح ماجرا به کارآگاهان پلیس گفت: بعد از سرقت کیف پر از چک‌های مسافرتی، با مقداری از آن ا قدام به معامله کراک کردیم، می‌خواستیم با خرید و فروش این مواد خیلی زودتر به ثروتی هنگفت دست پیدا کنیم اما بعد از آنکه مواد را تحویل گرفته وبه مخفیگاهمان انتقال دادیم، متوجه شدیم سرمان بدجوری کلاه رفته و فروشنده به جای کراک به ما سفید‌آب حمام داده است.

متهمان درادامه بازجویی‌ها به 100 فقره سرقت داخل خودرو درمنطقه شهرری نیز اعتراف کرده‌اند که تحقیقات در این باره ادامه دارد.

کد خبر 50519

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز