چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۲
۰ نفر

خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس، آمریکا و اسرائیل را تهدید به عملیات انتقامی کرد

وی گفت: مسئله آشتی ملی میان فلسطینی‌ها در حال حاضر تبدیل به یک مسئله آمریکایی و اسرائیلی شده و آنها در این باره تصمیم می‌گیرند، نه فلسطینی‌ها.

خالد مشعل در گفت‌وگویی که همزمان توسط روزنامه دارالخلیج و الاهرام منتشر شد، در خصوص اوضاع نوار غزه تصریح کرد: ادامه‌ تحریم علیه نوار غزه فاجعه‌ای انسانی در نوار غزه محسوب می‌شود و هیچ یک از بخش‌های زندگی روزمره‌ ساکنان این منطقه از بیمارستان‌ها و بخش صنایع گرفته تا ساخت و ساز و کشاورزی، از نتایج منفی این تحریم مستثنی نبوده‌اند.

مشعل افزود: ما در حال حاضر 100 هزار کارگر بیکار و 18 هزار کارمند داریم که هنوز حقوق دریافت نکرده‌اند و در مقابل چنین وضعیتی نمی‌توان سکوت کرد، این حق ملت ماست که حقش را بخواهد و تحریم را بشکند.وی گفت: ما از صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها انتقام می‌گیریم چون آنها ملت فلسطین را تحریم کرده‌اند.

خالد مشعل در خصوص دلایل تحریم نوار غزه عنوان داشت: عده‌ای ما را مسئول این وضع می‌دانند، برخی مواقع می‌گویند که حملات راکتی دلیل این تحریم است و برخی مواقع می‌گویند، اختلافات داخلی.

من صراحتا اعلام می‌کنم، آنچه که ژوئن گذشته اتفاق افتاد، کودتا نبود چرا که حماس علیه خودش کودتا نمی‌کند. حماس همواره مشروع بوده و حتی در راس دولت متحد ملی قرار داشت.

رئیس دفتر سیاسی حماس درباره‌ اختلافات فلسطینی‌ها و سوء استفاده‌ رژیم صهیونیستی از این مسئله تصریح کرد: اختلافات فلسطینی بسیار بد است و صهیونیست‌ها را به سوء استفاده از این مسئله ترغیب می‌کند اما چه کسی مخالف آشتی ملی است.

ما به تمام میانجی‌گری‌های عربی و پیشنهادهای مصر، عربستان، سودان و یمن پاسخ دادیم اما بی‌نتیجه بود، آمریکا مانع تحقق آشتی ملی بین فلسطینی‌هاست و همواره این جنبش فتح بوده که این طرح‌ها را نپذیرفته است.

کد خبر 50504

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز