علیرضا رستگار: وقتی از بعضی افراد موفق دربارة راز پیشرفت آنها سؤال می‌شود، نگاهشان حالت خاصی به خود می‌گیرد که با بخشی از گذشته پیوند دارد.

آنها وقتی از پشتکار به عنوان یکی از دلیل‌های موفقیت خود نام می‌برند، به یاد پدران و مادرانی می‌افتند که بدون توقف کار می‌کردند تا فرزندانشان از تحصیل محروم نشوند.

بعضی از افراد موفق امروز همیشه به یاد دارند  دست‌های پینه‌بسته مادر و پدر را که همیشه در تکاپو بودند تا آنها زندگی بهتری در آینده داشته باشند.

 آنها وقتی به آسودگی‌های امروز نگاه می‌کنند، روزهایی را به یاد می‌آورند که برای پدر و مادر کارگرشان پر از سختی و مشقت بود. آنها سخت کار می‌کردند، چون این فرصتی بود که در اختیار داشتند و  مصمم بودند تا از این فرصت، حتی اگر با دشواری همراه باشد، برای ساختن آینده‌ بهتر فرزندانشان ، استفاده کنند.

هنوز هم این ماجرا برای افراد دیگر مطرح است. خیلی از پدر و مادرها برای به ثمر رساندن فرزندان خود کارهای سختی را انجام می‌دهند که از عهده خیلی‌های دیگر برنمی‌آید.

بسیاری از آنها برای فرزندانشان زندگی می‌کنند. آنها کار می‌کنند تا فرزندانشان برای حضور در جامعه فرصت بیشتری به دست بیاورند. آنها به فرزندانشان یاد می‌دهند که چگونه باید برای حفظ خانواده تلاش کرد.

عکس از مسعود خامسی پور

کد خبر 50450

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز