سران اتحادیه اروپا در یک جلسه ویدئویی موافقت کردند برای حمایت اقتصادی از کرونا به میزان ۵۴۰ میلیارد یورو هزینه کنند.

ويدئو كنفرانس اروپا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دویچه‌وله، اجلاس ویدیویی سران کشورهای اتحادیه اروپا شامگاه پنجشنبه چهارم اردیبهشت (۲۳ آوریل) بسته حمایت اقتصادی از کشورهای آسیب دیده براثر شیوع ویروس کرونا  را به تصویب رساند. این بسته شامل کمکی به ارزش مجموعا ۵۴۰ میلیادر یورو است.

هدف از تهیه این بسته مقابله با بیکاری در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، رساندن کمک‌های مالی به شرکت‌های کوچک و متوسط و همچنین رساندن کمک‌های مالی به کشورهای آسیب دیده از بحران همانند ایتالیا و اسپانیا است.

بر این اساس قرار است کشورهای اروپایی با به عهده‌گرفتن یک ضمانت ۲۵ میلیارد یورویی به کمیسیون اروپا امکان دهند که وام ۱۰۰ میلیارد یورویی با نرخ بهره پایین از بازارهای مالی تهیه کرده تا برای مقابله با بیکاری در اختیار این کشورها قرار گیرد.

همچنین قرار است کشورهای اروپایی  با سپردن ضمانت ۲۵ میلیارد یورویی از امکانات بانک توسعه اروپایی استفاده کنند و مجموعا تا سقف ۲۰۰ میلیارد یورو از این بانک وام دریافت کنند و برای حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط خود به کار گیرند.

همزمان "سیستم ثبات اروپا" (ESM) تا میزان ۲۴۰ میلیارد یورو به دولت‌های اروپایی وام پرداخت می‌کند که میزان آن تا دو درصد میزان تولید ناخالص ملی کشور درخواست کننده خواهد بود.

کد خبر 504410

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha