چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
۰ نفر

محققان چینی بیش از ۳۰ جهش ویروس جدید کرونا را کشف کردند. این پژوهشگران ادعا می‌کنند جهش‌ها دلیل مرگبارتر بودن این ویروس در بخش‌هایی از جهان است.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، مهر به نقل از اسکای‌نیوز نوشت: محققان دانشگاه ژجیانگ در چین اعلام کرده‌اند ویروس کرونا دچار جهش‌هایی شده است که قابلیت‌های بیماری‌زایی آن را به شدت تغییر می‌دهد.

این تحقیق را گروهی از محققان به رهبری پروفسور لی‌ لانجوان انجام داده‌اند. پروفسور لی‌ لانجوان نخستین کارشناسی است که قرنطینه را در ایالت ووهان پیشنهاد کرد.

این تحقیق براساس نمونه‌های آزمایشگاهی ۱۱ بیمار انجام شده است که بین ۲۲ ژانویه تا ۴ فوریه در بیمارستان هانگژو در ۴۷۰ مایلی شرق ووهان بستری بوده‌اند. محققان با استفاده از روش «توالی‌یابی بسیار عمیق ژنتیکی» ۳۳ جهش در ویروس جدید کرونا (ویروس سارس-کوو-۲) رصد کردند که ۱۹ مورد آن جدید بود.

مرگبارترین جهش‌های رصدشده در بیماران این تحقیق در بیشتر بیماران اروپا نیز رصد شده است. در این میان رشته‌های معتدل‌تر این ویروس در بخش‌هایی از آمریکا مانند ایالت واشنگتن رصد شده است. همچنین یکی از جهش‌هایی که در ۵ بیمار رصد شد قبلاً نیز در بیماری در استرالیا مشاهده شده بود.

به گفته محققان، این یافته‌ها نشان‌دهنده تنوع عمیق رشته‌های ویروسی است که به آن‌ها توجه نشده است. آن‌ها همچنین به توسعه‌دهندگان واکسن هشدار دادند باید این جهش‌ها را در نظر بگیرند.
۱۰ تن از ۱۱ شرکت کننده این تحقیق علائم ابتلا به نوع معتدل یا شدید کوویدـ۱۹ را داشتند. در این تحقیق ۸ مرد و ۳ زن شرکت کردند که سن آن‌ها بین ۴ ماه تا ۷۱ سال بود.

کد خبر 503926

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha