سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۸
۰ نفر

گروه حوادث - جواد عزیزی: سناریوی کلاهبرداری میلیونی از مهندس پرواز زمانی کلید خورد که او به خواستگاری دختر مورد علاقه‌اش رفته بود

این مرد وقتی از زبان یکی از اقوام عروس شنید که او دوست با نفوذی در سازمان‌های اطلاعاتی دارد، ناخواسته وارد دامی شد که با کلاهبرداری میلیونی همراه بود.

مدتی قبل مرد جوانی به شعبه اول بازپرسی در دادسرای ویژه فرودگاه‌های تهران رفت و مدعی شد مرد جوانی به بهانه اینکه می‌تواند او را به‌عنوان خلبان در یک شرکت هواپیمایی استخدام کند، دست به کلاهبرداری از وی زده است.

این مرد در تشریح ماجرا به بازپرس بهروز مهاجری گفت: چند ماه پیش همراه اعضای خانواده‌ام به خواستگاری دختر مورد علاقه‌ام رفته بودم که در این مراسم با یکی از اقوام او که سیامک نام داشت، آشنا شدم.

وقتی سیامک فهمید من مهندس پرواز هستم و علاقه زیادی به خلبانی دارم، مدعی شد دوست با نفوذی دارد که به راحتی می‌تواند مرا به‌عنوان خلبان استخدام کند. مدتی بعد با دوست او که آرش نام داشت آشنا شدم و وی پس از گرفتن مدارک شناسایی و تحصیلی‌ من، مدعی شد یک مامور اطلاعاتی است و به خاطر دوستی با یکی از وزرا می‌تواند مقدمات استخدام مرا به‌عنوان خلبان فراهم کند.

 با شنیدن این گفته‌ها ذوق‌زده شدم و اصلا به این مسئله فکر نکردم که ممکن است این ادعاها نقشه‌ای برای فریب من باشد. به همین خاطر وقتی آرش از من خواست برای استخدام 14 میلیون پول به وی بپردازم، هر طوری بود این مبلغ را فراهم کردم و همه سرمایه‌ام را در اختیار وی قرار دادم  اما پس از گذشت 2 ماه وقتی دیدم از استخدام خبری نیست و آرش هم به طرز مرموزی ناپدید شده و تلفنش را جواب نمی‌دهد، فهمیدم کاسه‌ای زیر نیم کاسه است و من فریب یک کلاهبردار را خورده‌ام.

پس از اظهارات مرد جوان، گروهی از کارآگاهان پلیس آگاهی فرودگاه، به سرپرستی سروان عرب ماموریت یافتند در بررسی‌های تخصصی مرد کلاهبردار را شناسایی و او را دستگیر کنند. اما همه کسانی که وی را می‌شناختند مدعی شدند از مخفیگاه این مرد خبر ندارند و نمی‌دانسته‌اند که او یک کلاهبردار است.

با این اطلاعات جست‌وجو برای یافتن ردی از آرش ادامه یافت و ماموران با چهره‌نگاری از این مرد، تلاش برای یافتن او را آغاز کردند تا اینکه پس از 2 ماه تحقیقات گسترده، سرانجام موفق شدند آرش را دوشنبه گذشته در فرودگاه مهرآباد دستگیر کنند.

مرد جوان که مدعی بود پلیس او را اشتباهی دستگیر کرده، وقتی مقابل بازپرس مهاجری قرار گرفت، گفت: من کلاهبردار نیستم و هیچ‌وقت مدعی نشده‌ام که دوست یکی از وزرا هستم و می‌توانم هر کاری انجام دهم. 

وی ادامه داد: مدتی قبل وقتی با شاکی پرونده آشنا شدم و دیدم او علاقه زیادی به خلبانی دارد، وی را به یکی از دوستانم که مدعی بود با یکی از وزرا رفیق است، آشنا کردم اما خودم در این کلاهبرداری نقشی نداشتم و نمی‌دانم بعد از این ماجرا چه اتفاقی افتاد.
پس از اظهارات مرد جوان، بازپرس مهاجری برای وی قرار قانونی صادر کرد و متهم برای بررسی‌ ادعاهایش در اختیار پلیس قرار گرفت.

کد خبر 50391

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز