وزیر امور خارجه ظهر روز دوشنبه با رئیس‌جمهور و وزیر امورخارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف سوریه اسد و معلم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «محمد جواد ظریف» که به منظور دیدار با مقامات سوریه به دمشق سفر کرده است، ظهر امروز با «بشار الاسد» رئیس‌جمهور سوریه دیدار کرد. 

همچنین وزیر امور خارجه با معاون نخست‌وزیر و همتای سوری خود، «ولید المعلم» دیدار کرد و درخصوص موضوعات مختلف به گفت‌وگو پرداخت. 

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی‌ایران و سوریه در این دیدار پیرامون تحولات سوریه، روند سیاسی، مبارزه با ترورسیم و مسایل منطقه ای گفتگو و تبادل نظر کردند.

ظریف صبح امروز اول اردیبهشت در صدر یک هیات سیاسی با استقبال «فیصل مقداد» قائم مقام و معاون وزیر امور خارجه سوریه وارد دمشق شد. 

آخرین باری که وزیر امور خارجه ایران به سوریه سفر کرد، فروردین ماه سال گذشته بود. وی در این سفر با مقامات ارشد سوریه، از جمله رئیس جمهوری و وزیر  خارجه این کشور دیدار و در مورد تقویت روابط دوجانبه و تحولات منطقه رایزنی و گفت‌وگو کرد.

ولید المعلم معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه سوریه و سرتیپ علی عبدالله عیوب وزیر دفاع این کشور  هم ۲۲ دی ۹۸ به تهران سفر و با مقامات عالی رتبه ایران دیدار و گفت وگو کردند.

تصاویری از ورود ظریف به سوریه و دیدارهای او را ببینید:

کد خبر 503253

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha