وزیر امور خارجه کشورمان به ادعای اخیر رئیس جمهور آمریکا درباره آمادگی کشورش برای کمک به ایران واکنش نشان داد.

محمد جواد ظریف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره کمک به مردم ایران و خطاب به او در صفحه توییترش نوشت: ایران ظرف چند ماه قادر به صادر کردن ونتیلاتور(دستگاه تنفس مصنوعی) خواهد بود. تمام کاری که باید انجام دهی این است که مداخله در امور کشورهای دیگر و به ویژه کشور من را متوقف کنی.

ظریف همچنین درباره ادعای ترامپ راجع به این که جان کری وزیر امور خارجه پیشین آمریکا با ارتباط با ایران قانون لوگان آمریکا را نقض می‌کند گفت: باور کن که ما توصیه هیچ سیاست‌مدار آمریکایی را نمی‌پذیریم.

اظهارات ظریف در پی این مطرح می‌شود که ترامپ در نشست خبری کاخ سفید به تازگی مدعی شد: به آن‌ها پیشنهاد کمک داده‌ام، اگر ونتیلاتور نیاز داشته باشند که دارند، من برای آن‌ها ونتیلاتور می‌فرستم. ما هزاران ونتیلاتور اضافی داریم.

ترامپ همچنین جان کری را  به نقض قانون لوگان و کمک به ایران متهم کرد و  گفت که ایران در حال حاضر منتظر است که شاید او در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا در رقابت شکست بخورد و دوباره بتوانند از آمریکا امتیاز بگیرند.

کد خبر 502853

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • GB ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    3 0
    آخرش چی