منطقه ۶ را قلب پایتخت می دانند، چراکه جمعیت شناور این منطقه بیش از جمعیت ثابت و ساکن آن است. همچنین قرار گرفتن مراکز متعدد تجاری، اداری، آموزشی و حتی درمانی و پزشکی آن را جزء مناطق مهم و پر تردد کرده است. ساخت پارکینگ توانیر در خیابان نظامی گنجوی درست روبه روی بازار تره بار توانیر بخشی از مشکلات ساکنان ناحیه ۵ شهرداری منطقه ۶ را برطرف کرده است

پارکینگ و هنرور

زینب زینال زاده: «همه چیز از مراجعه به بازارتره بار آغاز شد. وقتی همراه با خانواده تصمیم گرفتیم در این روزها که «کرونا» روی زندگی هایمان سایه انداخته به بازار تره بار نزدیک خانه یعنی در محله نظامی گنجوی برویم و مایحتاج ضروری زندگی را تهیه کنیم. دلهره داشتیم که مبادا در خیابان نظامی گنجوی که پر تردد و شلوغ است، جای پارک پیدا نکنیم. وقتی رسیدیم و پارکینگ را دیدیم، تعجب کردیم. بله زمینی که سالها محل توقف خودروهای خدمات شهری منطقه بود، اکنون پس از مناسب سازی تبدیل به پارکینگ شده است.» 

این ماجرا از سوی یکی از ساکنان ناحیه ۵ شهرداری منطقه ۶ روایت شد و ما هم برای کسب اطلاعات بیشتر با «فرزاد هنرور»، شهردار ناحیه، تماس گرفتیم. او در ابتدای صحبتهایش گفت: «مدیران شهری خود را خادم مردم می دانند و اگر کمی و کاستیهایی وجود دارد به سبب بی توجهی نیست و بی تردید محدودیتهایی وجود دارد.»
هنرور ادامه داد: «همه محله های منطقه با موقعیت جغرافیایی ویژه ای که دارند با مشکل و یا نه بهتر است بگویم با معضل پارکینگ مواجه اند. بی شک ساخت پارکینگ نیاز به فضای مناسب دارد که چنین فضایی در منطقه بسیار کم یا اصلاً وجود ندارد.»
روزانه بیش از صدها نفر به بازار تره بار توانیر در محله نظامی گنجوی مراجعه می کنند که بخش اعظم آنها از خودروهای شخصی استفاده می کنند و پارک کردن خودروها در حاشیه خیابان یا کوچه های فرعی مشکلاتی برای شهروندان ایجاد می کند. شهردار ناحیه ۵ با تأیید این موضوع افزود: «همواره شاهد اعتراض اهالی مبنی بر نبود جای پارک مناسب در محله بودیم و برای همین تصمیم گرفتیم پارکینگ خودروهای خدمات شهری را از بافت مسکونی خارج و محل مورد نظر را به پارکنیگ عمومی تبدیل کنیم.»

  •  ساخت تفرجگاه داخل پارکینگ 

به گفته او این پارکینگ حدود هزار مترمربع مساحت و گنجایش بیش از ۲۰۰ دستگاه خودرو را دارد و به زودی بخشی از آن به تفرجگاه تبدیل می شود: «این پارکینگ موقعیت جغرافیایی ویژهای دارد. بخشی از فضای آن به بزرگراه «رسالت» و «حکیم» منتهی میشود و منظره بسیار خوبی دارد. بنابراین طرح را آماده کردیم تا با قرار دادن صندلی و ساخت آلاچیقهای مسقف، این بخش را به تفرجگاه و محل گذران اوقات فراغت شهروندان تبدیل کنیم.» هنرور ادامه می دهد: «البته طراحی به گونه ای است که نه تنها فضای پارک خودروها مسدود یا محدود نمی شود بلکه شهروندان در محیطی کاملاً آرام و دلنشین و به دور از دود و دم خودروها میت وانند لحظات خوشی را سپری کنند.»
به گفته شهردار ناحیه ۵ ،این طرح هنوز تصویب نشده است و به محض تأیید، کارهای ایجاد تفرجگاه آغاز می شود و شهروندان می توانند با غلبه بر ویروس کرونا، اوقات فراغت تابستان خود را آنجا بگذرانند.

کد خبر 502701

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha