باشگاه‌های ورزشی یکی از مراکز پرخطر برای انتقال ویروس کرونا به شمار می‌آید و به همین دلیل از همان روزهای ابتدای شیوع کرونا به هیچ باشگاه ورزشی یا خصوصی اجازه فعالیت داده نشد. اما برخی باشگاه‌های خصوصی با تبلیغات در فضای مجازی راه‌هایی برای فرار از قانون انتخاب کردند.

ورزش

شهره کیانوش راد- همشهری انلاین: ارسال وسایل ورزشی به خانه و اجاره دادن باشگاه برای تمرین ها با هزینه ای غیرمتعارف از جمله ترفندها برای کشاندن ورزش دوستان به باشگاه بود.  

  • باشگاه دربست در اختیار شما

خانه نشینی و کم تحرکی یکی از مشکلات روزهای کرونایی است که پیامد آن می تواند گرفتگی و دردهای عضلانی باشد. شهرداری تهران از همان روزهای شروع قرنطینه، تولید کلیپ هایی آموزشی با موضوع ورزش در خانه را در برنامه خود قرار داد؛ ورزشی که به راحتی توسط همه گروه های سنی در خانه قابل انجام بود. اما عده ای ترجیح دادند به جای انجام ورزش در خانه راهی باشگاه های خصوصی شوند و با پرداخت هزینه های چند برابری که به طور معمول پرداخت می کردند، تمرین های ورزشی خود را ادامه دهند. توجیهشان هم استفاده از فضای باشگاه و وسایل ورزشی بود.

یکی از ساکنان منطقه ۳ که پیش از شیوع کرونا از باشگاه استفاده می کرد می گوید: «این روزها برای رفتن به باشگاهی در منطقه ۳ هزینه ۲ میلیون تومان برای ۵ جلسه ورزش تعیین شده است. مسئولان باشگاه گفته اند که این هزینه بابت ۲ساعت استفاده از فضای سالن ورزش همراه مربی است؛ یعنی ۴ برابر هزینه ای که پیش از شیوع کرونا برای هر جلسه پرداخت می کردیم. آنطور که مسئولان باشگاه می گویند قبل از شروع هر سئانس ۲ ساعته، کل دستگاه ها و باشگاه را ضدعفونی می کنند و چون این ورزشگاه ها کاملاً خصوصی به حساب می آیند شهریه هر جلسه را ۴۰۰ هزار تومان تعیین کرده اند. در حالی که قبلاً هر جلسه ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می کردیم.»

استقبال برخی شهروندان از این تصمیم باشگاه به گونه ای است که اگر بخواهید ثبت نام کنید تا چند روز آینده باشگاه رزرو شده است. 

  • ارسال وسایل ورزشی به خانه

ثبت نام در کلاس های پخش زنده در اینستاگرام شیوه دیگری برای تشویق شهروندان به ورزش در روزهای قرنطینه است. با این تفاوت که برای استفاده از این ورزش ها باید هزینه پرداخت کنید تا بتوانید به صورت آنلاین یا حداکثر تا ۲۴ساعت بعد از ارائه آموزش در فضای مجازی از آنها استفاده کنید.

در فهرست اعلام شده می توانید نام مربی و نوع ورزش را انتخاب کنید تا هزینه ها به شما اعلام شود. هزینه حضور در کلاس آنلاین، بستگی به کلاس آموزشی و مربی متغیر است. اگر هم تمایل دارید در خانه ورزش کنید کافی است با شماره های اعلام شده تماس بگیرید تا دمبل، کش پیلاتس، وزنه و... برای شما ارسال شود. هزینه بر مبنای مدت استفاده و نوع وسیله ورزشی از ۲۰۰ هزار تومان به بالا در نظر گرفته شده است.

  • در خانه بمانیم

مهم‌ترین توصیه وزارت بهداشت از همان روزهای شروع بحران کرونا در خانه ماندن بود. سازمان ورزش شهرداری برای حفظ سلامتی شهروندان با تهیه کلیپ‌های آموزشی به‌ ترویج ورزش در خانه پرداخت. 

«امیرحسین فدوی» مسئول تربیت‌بدنی شهرداری منطقه یک هدف از این کار را حضور در خانه و پرهیز از رفت‌ و آمد بیان می‌کند و می‌افزاید: «در ایام قرنطینه اگرچه مجموعه‌های ورزشی زیر نظر شهرداری تعطیل بود اما با مشارکت بی‌نظیر آنها در طرح ورزش در خانه روبه‌رو شدیم. در این طرح بیش از ۱۵۰ کلیپ با موضوعات ورزشی خانواده محور، بازی در خانه، کودکان و اقشار و گروه‌های خاص انتشار یافت. تدوین برنامه‌های جسمی و حرکتی برای اقشار و گروه‌های خاص با هدف افزایش سلامت جسمانی و تقویت روحیه نشاط و تهیه فایل صوتی ویژه معلولان بینایی انجام شد. ۳۵ مربی فعال ایستگاه‌های تندرستی در تهیه کلیپ‌های ورزشی با شهرداری همکاری کردند. بسیاری ازچهره‌های ورزشی نیز با توصیه شهروندان به در خانه ماندن تلاش کردند آنها را به انجام ورزش در خانه ترغیب کنند. ورزش در خانه کم هزینه است و می‌تواند به قطع زنجیره انتقال کرونا کمک کند.»

کد خبر 502641

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha