رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان، پروژه‌های زیادی برای قرار گرفتن در نقشه راه جهش تولید این استان ارائه کرده بودند که پس از برگزاری جلسات تخصصی در نهایت ۶۵ پروژه در سطح استان برای این نقشه راه، نهایی شد.

نقشه راه جهش تولید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رامین میرزایی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان افزود: این پروژه‌ها بر اساس اسناد بالادستی به‌ویژه قانون برنامه ششم توسعه و سند آمایش سرزمینی استان، گزینش‌شده و مشارکت دستگاه‌ها نیز نقش به‌سزایی در این گزینش‌ها داشت.

وی اظهار کرد: نخستین جلسه کارگروه جهش تولید استان زنجان به دستور استاندار در سوم فروردین سال جاری تشکیل شد و زنجان، اولین استانی است که این کارگروه را تشکیل داده است.

میرزایی خاطرنشان کرد: در ادامه نیز ستاد برنامه‌ریزی و راهبردی جهش تولید از سوی رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور ابلاغ شد که بر این اساس مقررشده پروژه‌ها و برنامه‌های نهایی تمام استان‌ها برای تحقق جهش تولید به سازمان برنامه‌وبودجه ارسال شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: این استان بیش از یک هزار و ۱۰۰ پروژه نیمه‌تمام داشت که با تلاش‌های انجام شده به ۹۲۷ مورد کاهش‌یافته و اولویت در تدوین نقشه راه جهش تولید نیز پایان پروژه‌های نیمه‌تمام است.

وی اظهار کرد: در خصوص واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی نیز هنوز بخش خصوصی، رغبتی به این موضوع نشان نداده است.

میرزایی خاطرنشان کرد: جذب اعتبارات از محل تبصره ۱۹ قانون بودجه نیز کمک زیادی به اتمام پروژه‌ها در استان می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان نیز گفت: رغبت نداشتن بخش خصوصی برای پذیرش پروژه‌ها در استان آسیب‌شناسی شود.

حجت‌الاسلام علی خاتمی اظهار کرد: نقشه راهی در سال گذشته برای مدیران استان تعیین‌شده بود که لازم است میزان، کیفیت انجام و نتایج آن‌ها بررسی و ارزیابی شود.

وی با تأکید بر اولویت‌بندی پروژه‌های نقشه راه جهش تولید استان، خاطرنشان کرد: اولویت با آن‌هایی باشد که به نتیجه می‌رسند زیرا پروژه‌های بسیاری از سال‌های گذشته باقی‌مانده که هرسال تکرار می‌شوند.

خاتمی افزود: در صورت آغاز پروژه جدید نیز ۲ نکته باید موردتوجه باشد؛ اول اینکه پروژه جدید، مکمل و حلقه تکمیلی پروژه‌های قبلی باشد و دوم اینکه پروژه‌هایی آغاز شوند که میزان اشتغال بالایی ایجاد می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز گفت: ۱۶ مورد از پروژه‌های نهایی مربوط به بخش صنعت، معدن و تجارت است هرچند شمار پروژه‌های پیشنهادی، بیشتر بود اما به دلیل محدودیت، مجبور به انتخاب ۱۶ پروژه برای فاز اول نقشه راه شدیم.

ناصر فغفوری اظهار کرد: علاوه بر پروژه‌ها چند طرح نیز در راستای کمک به جهش تولید، موردنظر این سازمان است، این طرح‌ها شامل اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی، راه‌اندازی واحدهای نیمه‌تمام با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی با ارائه تسهیلات سرمایه ثابت و احیای واحدهای تعطیل است.

وی خاطرنشان کرد: از ۱۰ واحد تولیدی تعطیل که بیش از ۱۰۰ نفر در آن‌ها اشتغال داشتند ۶ مورد در سال گذشته احیاشده و به چرخه تولید بازگشتند و اکنون تنها چهار واحد تولیدی تعطیل در استان وجود دارد که در زمان حیات خود بیش از ۱۰۰ نفر اشتغال داشتند.

فغفوری تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری هیچ واحد تعطیل که در زمان فعالیت خود بیش از ۱۰۰ نفر نیرو داشت، وجود نداشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز گفت: ۱۴ پروژه در نقشه راه جهش تولید به توسعه بخش کشاورزی اختصاص داده‌شده است.

جواد تاراسی اظهار کرد: نسبت به زنجیره‌ها حساس هستیم تا زنجیره‌های تولید در استان را توسعه دهیم.

وی افزود: هم‌اکنون سه زنجیره مرغ و یک زنجیره بوقلمون در استان داریم که اولین زنجیره بوقلمون کشور است.

کد خبر 502558

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha