بخشی از محدودیت‌های طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از امروز شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ برداشته شده و به همین علت از ساعت ۶:۳۰ صبح شاهد افزایش حجم تردد در برخی از معابر شهر تهران بودیم. این در حالی است که رئیس پلیس راهور تهران بزرگ پارک دوبل و کمبود پارکینگ را علت اصلی ترافیک تهران می‌داند.

ترافیک تهران

به گزارش همشهری آنلاین، بخشی از محدودیت‌های طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برداشته شده و مشاغل بسیاری در کنار اداره‌ها فعالیت کاری خود را از سر گرفته‌اند. به همین علت امروز از ساعت ۶:۳۰ صبح شاهد افزایش حجم تردد در برخی از معابر شهر تهران بودیم. آغاز فعالیت‌ها و این حجم از تردد در حالی است که چندی پیش دکتر زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در تهران اعلام خطر کرده کرده بود و گفته بود: تراکم فزاینده در شهر تهران خطرناک است.

 بزرگراه کردستان خروجی همت

سرهنگ محمد رازقی رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت در خصوص آخرین وضعیت ترافیکی معابر پایتخت به فارس گفت: در حال حاضر با توجه به این‌که برخی محدودیت‌های طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برداشته شده و خیلی از صنوف و اداره‌ها کار خود را شروع کرده و استفاده از خودروی شخصی به جای حمل‌ونقل عمومی توصیه شده و همچنین با توجه به عدم اجرای طرح ترافیک، شاهد وضعیت ترافیک نسبتا سنگینی در معابر پایتخت هستیم.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت گفت: بزرگراه نواب جنوب به شمال، خیابان آزادی غرب به شرق و انقلاب شرق به غرب از ساعت ۶ صبح دارای وضعیت ترافیک سنگین هستند.

بزرگراه مدرس
 تونل توحید
خیابان انقلاب پل حافظ

وی علت اصلی این ترافیک را استفاده از وسیله نقلیه شخصی و عدم اجرای طرح ترافیک دانست.

سرهنگ رازقی تصریح کرد: وضعیت ترافیک نسبت به مدت مشابه در سال قبل در مجموعه معابر اصلی و بزرگراهی حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است؛ در معابر مرکزی و طرح ترافیک نیز افزایش درصد ترافیک بیش از این بود، البته نسبت به شنبه هفته قبل و شنبه هفته پنجم در سال ۹۸.

وی پیش‌بینی کرد در صورت عدم اجرای طرح ترافیک، وضعیت ترافیک سنگین را در طول هفته شاهد خواهیم بود؛ ضمن این‌که این وضعیت ترافیک را در بعد از ظهر در مسیرهای بازگشت نیز شاهد خواهیم بود.

میدان هفت تیر
  • محدوده مرکزی تهران ظرفیت این حجم از خودرو را ندارد | افزایش ترافیک به دلیل کمبود پارکینگ

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نیز با اشاره به ترافیک بسیار سنگین در محدوده مرکزی پایتخت به تسنیم گفت: امروز حدود ۷۵ درصد به نسبت چنین روزی در سال گذشته شاهد افزایش ترافیک در محدوده مرکزی شهر تهران هستیم.
سردار محمدرضا مهماندار درباره وضعیت ترافیکی امروز پایتخت اظهار کرد: امروز (۳۰ فروردین) از حدود ساعت ۶:۱۵ صبح شاهد بار ترافیکی در معابر، بزرگراه‌ها و مخصوصاً محدوده مرکزی شهر تهران بودیم و در حال حاضر نیز در محدوده مرکزی شهر بار ترافیکی بسیار سنگین است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان این‌که محدوده مرکزی تهران، گنجایش این حجم از خودرو را ندارد، ادامه داد: در محدوده مرکزی شهر تهران، پارکینگ به اندازه کافی وجود ندارد، برخی از شهروندان نیز در محدوده مذکور به دلیل پر بودن ظرفیت پارکینگ ها و عدم جای پارک، خودروی خود را به‌صورت دوبله و چند ردیفه در کنار سایر خودروها پارک می‌کنند که این مسئله بیشتر به ترافیک دامن می‌زند.

خیابان دماوند

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: البته همکاران در معابر حضور دارند و نسبت به تذکر یا اعمال قانون اقدام می‌کنند اما ادامه این وضعیت نه تنها مشکلی را از محدوده مرکزی شهر برای کسب و کار حل نمی‌کند بلکه می‌تواند مخل کسب و کار در این محدوده نیز باشد.

مهماندار تصریح کرد: در صورت ادامه این وضعیت و گستردگی حضور در مناطق مرکزی شهر، شاهد بروز مشکلات بیشتری خواهیم بود البته مسائل به ستاد ملی مقابله با کرونا منتقل خواهد شد.

رئیس پلیس راهور فاتب از شهروندان تهرانی خواست از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

در ادامه گزارش صدا و سیما را از سطح شهر تهران در نخستین روز اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند را مشاهده می‌کنید.

کد خبر 502453

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha