مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
۰ نفر

دو فضانورد ناسا صبح امروز در حالی با سلامت کامل به زمین بازگشتند که وضعیت سلامتی این سیاره سبز به دلیل شیوع ویروس مرگبار کرونا کاملا به‌هم‌ریخته و ناایمن است.

فضانورد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ناسا، فضانوردان جسیکا میر و اندرو مورگان روز جمعه به همراه فرمانده سایوز اولگ اسکریپوچکا از ایستگاه فضایی بین‌المللی به زمین بازگشتند. این سه نفر ساعت ۹:۵۳ بعد از ظهر از ایستگاه فضایی بین‌المللی خارج شدند و فرودی بی‌خطر را با کمک چترباز در بامداد جمعه در قزاقستان جنوب شرقی شهر دورافتاده ژژکازگان تجربه کردند.

فرود چتر باز کپسول فضانوردان در قزاقستان

مورگان و میر در صدها آزمایش در زمینه‌های زیست شناسی، علوم زمین، تحقیقات انسانی، علوم فیزیکی و توسعه فناوری مشارکت داشتند. این فضانوردان بیش از 200 روز در ایستگاه فضایی بین المللی خدمت کردند و اکنون به زمینی بازگشته‌اند که در حال سپری کردن بحرانی جهانی است. گاردین هفته گذشته در مصاحبه‌ای پیش از بازگشت این فضانوردان از اخبار جدید زمین پرسیده بود.

میر در پاسخ گفت: "برای ما کاملاً سوررئال (فراواقعی) است که چنین وضعیتی در سیاره زیر پایمان جریان می یابد. چیزی که ما می توانیم به شما بگوییم این است که زمین همچنان مثل همیشه از اینجا خیره کننده به نظر می رسد، بنابراین باور کردن همه تغییراتی که از زمان حضور ما در اینجا رخ داده دشوار است."

کد خبر 502195

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha