مسئولان شهرداری تهران درباره نگرانی‌ها مبنی بر احتمال آلودگی پساب‌های زیرزمینی سازمان بهشت زهرا(س) با توجه به تغسیل متوفیان کرونایی، توضیح دادند.

بازديد مشاور شهردار تهران از بهشت زهرا

به گزارش همشهری آنلاین، مصطفی کاظمی، مشاور و مدیرکل دفتر شهردار تهران در حاشیه بازدید اخیر خود از مجموعه بهشت زهرا(س) و نظارت بر امر تغسیل متوفیان کرونایی، درباره تمهیدات اندیشیده شده درباره پساب‌های زیرزمینی با توجه به تغسیل متوفیان کرونایی، به روند نظارتی صورت گرفته بر این مساله اشاره کرد و گفت: سازمان آب و فاضلاب به این مساله ورود کرده و آن‌ها تایید کرده‌اند که این مساله آلودگی دربرندارد.

کاظمی ادامه داد: استقرار سیستم تصفیه‌خانه هم با نظارت سازمان آب و فاضلاب در اینجا با رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفته است و در این زمینه جای نگرانی نیست.

وی همچنین گفت: در بحث ارائه خدمات به متوفیان کرونایی و محاسبه مبلغ دریافتی و ریالی آن از خانواده‌ها، مجموعه شهرداری تهران تابع مصوبات شورای اسلامی شهر تهران است و خودش به طور مستقل نمی‌تواند در این زمینه تصمیم‌گیری کند؛ بنابراین مانند دیگر متوفیان و مراجعین که تعداد آنان کم هم نیست محاسبه می‌شود.  

بر طبق این گزارش، مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران نیز در تشریح احتمال آلودگی‌ پساب‌های زیرزمینی با توجه به تغسیل متوفیان کرونایی، گفت: در این رابطه جلساتی با مسئولان قوه قضاییه و بازرسی کل کشور و نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشتیم تا از این مساله مطمئن شویم که این مساله آلودگی محیط‌زیستی در برندارد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران به انجام هماهنگی‌های لازم با ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره و تصریح کرد: ما در این زمینه تاییده ستاد ملی مقابله با کرونا را گرفتیم تا با مشکلی در این رابطه  مواجه نشویم ضمن اینکه نمایندگان و کارشناسان اداره آب و فاضلاب تهران و همچنین اداره حفاظت از محیط زیست دائما در اینجا حضور دارند و موارد را کنترل و پایش می‌کنند.

یزدانی در ادامه با اشاره به نظارت‌های دقیق انجام گرفته بر امر تغسیل متوفیان کرونایی و جلوگیری از احتمال آلودگی پساب‌های زیرزمینی، تصریح کرد: نمایندگان وزارت بهداشت، سازمان آب و فاضلاب و مسئولان محیط‌زیستی در اینجا حضور دارند و بر این مساله نظارت دقیق می‌کنند.

یزدانی با اشاره به نظارت‌های مکرر بر وضعیت سلامت تطهیر کنندگان خاطرنشان کرد: این مساله مرتبا تست می‌شود و این عزیزان دائم با حضور پزشک و متخصصین آزمایشگاهی آزمایش و غربالگری می‌شوند و هیچ مشکلی وجود ندارد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در پایان با بیان اینکه هیج مشکل اعتباری نیز در زمینه رسیدگی و حمایت از تطهیرکنندگان و کسانی که ایثارگرانه در حال خدمت به شهروندان هستند، وجود ندارد؛ خاطرنشان کرد: در این مساله اختیار را به خود سازمان بهشت زهرا(س) دادیم و هیچ مشکلی وجود ندارد. هر چه لازم است از جمله وسائل بهداشتی و تجهیزات لازم و ضروری برای پرسنل بهشت زهرا(س) و داوطلبین جهادی تهیه می‌شود، زیرا حفظ جان همکاران و رعایت مسائل بهداشتی برای مدیریت شهری در اولویت است.

به گزارش همشهری آنلاین، مصطفی کاظمی مشاور و مدیرکل دفتر شهردار تهران، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران به همراه سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با حضور در مجتمع عروجیان سازمان بهشت زهرا(س) از روند خدمات‌رسانی به شهروندان و متوفیان کرونا بازدید کردند.

مصطفی کاظمی، مشاور و مدیرکل دفتر شهردار تهران در ادامه این بازدید اظهار کرد: سازمان بهشت زهرا(س) در مجموعه سازمان‌های شهرداری تهران یک مجموعه موفق تلقی می‌شود که این نتیجه همکاری و همدلی مدیریت سازمان با مجموعه کارکنانش است. به خصوص در بحران کرونا که سازمان بهشت زهرا(س) به نوعی خط مقدم محسوب می‌شود و این دغدغه وجود داشت که در دفن متوفیان کرونایی باید به چه مواردی دقت شود تا شهروندان و سیستم حاکمیت از این مساله نگران نباشند.

وی ادامه داد: به شکل‌های مختلف اثبات شد که سازمان بهشت زهرا(س) تحت پروتکل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موفق شده است که به نحو مطلوب عملکرد خوبی داشته است.

کاظمی با اشاره به بازدید اخیرش از مجموعه عروجیان و سازمان بهشت زهرا(س) و خدماتی که به شهروندان داغدار ارائه می‌شود، روند تغسیل و عملکرد سازمان بهشت زهرا(س) با توجه به شیوع کرونا و بحران بوجود آمده، خاطرنشان کرد: مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که شنیده‌ها درباره خدمت‌رسانی در بهشت زهرا(س) با واقعیت منطبق است و مساله خاصی در این زمینه وجود ندارد. پرسنل بهشت زهرا(س) با روحیه بالا و در سطح قابل قبولی با دل و جان در حال خدمات‌رسانی هستند.

مشاور و مدیرکل دفتر شهردار تهران خاطرنشان کرد: خدماتی که به مردم ارائه می‌شود با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است و خوشبختانه خود مردم هم رعایت می‌کنند و به طور کلی مجموعه عملکرد سازمان بهشت زهرا(س) مثبت ارزیابی می‌شود.

کد خبر 501499

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهرام امین ترابی IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    0 0
    سلام، پساب غسالخانه ها باید با اوزون گندزدایی شود و سپس وارد فاظلاب شود تا مانع پخش ویروس در آبها زیرزمین شود. برای اینکار دستگاه اوزون مخصوص تصویه وجود دارد. استخرها در بسیاری از کشورها با اوزون تسویه میشوند.