نمایندگان مجلس طی بیانیه‌ای با اشاره به اینکه قانون، حداقل حقوق کارگران را ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین کرده است، خواستار اجرای مُرّ قانون شدند.

تصاویر اولین جلسه علنی مجلس در سال ۹۹

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی بیانیه‌ای که تقدیم هیئت‌رئیسه کرده‌اند، خواستار اجرای قانون در خصوص افزایش حقوق کارگران شدند.

در همین رابطه سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نمایندگان مجلس بیانیه‌ای خطاب به دولت برای شرایط دستمزد کارگران صادر کرد.

وی افزود:این در این بیانیه تاکید شده است که قانون،‌ حداقل حقوق کارگران را ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین کرده است  که باید مر قانون اجرا شود اما متاسفانه دولت مبلغ ۱ میلیون ۸۰۰ هزار تومان را برای دستمزد کارگران در نظر گرفت است.

نقوی حسینی ادامه داد: این بیانیه به امضای حداکثر نمایندگان مجلس رسیده و قرار است فردا در صحن علنی مجلس قرائت شود.

  • میزان تعیین شده برای دستمزد کارگران ظلم در حق آن‌هاست

نماینده ارومیه در مجلس گفت: میزان تعیین شده به عنوان حداقل دستمزد کارگران ظلم در حق آن‌هاست.  نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز سه‌شنبه (۲۶ فروردین ماه ۹۹) پارلمان اظهار داشت: آقای مصری شما عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی هستید باید به حقوق کارگران توجه شود. وی تاکید کرد که میزان تعیین شده به عنوان حداقل دستمزد کارگران ظلم در حق آن‌هاست.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت:  ما از نمایندگان کارگران تشکر می‌کنیم که این قرارداد ترکمن‌چای جدید را امضاء نکردند لذا باید بیش از پیش به این موضوع توجه اساسی شود.

  • حقوق کارگران نباید از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کمتر باشد

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: در جلسه امروز حقوق و دستمزد کارگران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پیشنهاد شد دولت و شورای دستمزد به گونه ای عمل کند، دریافتی کارگران در سال جاری کمتر از دو میلیون و هشتصد هزار تومان نباشد.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی ددر تشریح نشست امروز فراکسیون متبوعش، اظهار داشت: در جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی امروز صبح در ارتباط با مسائل روز بحث و تبادل نظر شد.

وی افزود: در این جلسه حقوق و دستمزد کارگران در سال ۱۳۹۹ مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پیشنهاد شد، دولت و شورای دستمزد به گونه ای عمل کند، دریافتی کارگران در سال جاری کمتر از دو میلیون و هشتصد هزار تومان نباشد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی ادامه داد: حداقل حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری وکشوری در سال ۱۳۹۹ تعیین شده است، لذا بر این اساس دریافتی کارگران نیز باید ، کمتر از مبلغ تعیین شده نباشد.

وی بر همین اساس اضافه کرد: رعایت قانون برنامه ششم توسعه کشور، برای همسان سازی حقوق کارگران شاغل و بازنشسته نیز از جمله مواردی بود، که در جلسه امروز فراکسیون مورد تاکید نمایندگان مردم قرار گرفت.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی در خاتمه عنوان کرد که با توجه به نگرانی های کارگران فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، با هماهنگی شورای حقوق و دستمزد، آمادگی تشکیل جلسه در این زمینه را دارد.

کد خبر 501206

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha