عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه پیشنهاد استفاده اجباری از ماسک توسط ستاد مقابله با کرونا رد شده است، گفت: فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو امکان‌پذیر نیست.

زهرا نژادبهرام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، زهرا نژادبهرام عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران درباره توزیع ماسک در مترو، اظهار داشت: شهرداری و شورای شهر تهران پیشنهاد استفاده اجباری از ماسک در مترو جهت پیشگیری از کرونا را مطرح کرد ولی این پیشنهاد توسط ستاد مقابله با کرونا رد و پذیرفته نشد.

وی با بیان اینکه فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو را تضمین نمی‌کنیم، افزود: این طرح در مترو امکان‌پذیر نیست برای همین بر استفاده اجباری از ماسک تاکید داریم.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا شهرداری ماسک رایگان در اختیار مسافران می‌گذارد؟ گفت: برای شهرداری این موضوع هزینه زیادی دارد و امکان‌پذیر نیست ولی مسافرانی که بلیت را تهیه می‌کنند طبیعتا تامین هزینه ماسک هم برایشان امکان‌پذیر است و توجه به این مساله برای سلامتی‌شان و عدم شیوع کرونا حائز اهمیت است.

نژادبهرام گفت: ما معتقدیم مترو محل نشر ویروس کرونا است و همچنان درخواست داریم مترو باید تعطیل شود. شرایط مترو با اتوبوس متفاوت است چراکه اتوبوس در فضای باز تردد می‌کند ولی در مترو هوا داخل واگن جابجا می‌شود و انتشار ویروس در مترو برای مدیریت شهری نگرانی جدی ایجاد کرده است.

وی افزود: اگر به میزان گذشته استفاده از مترو صورت گیرد قاعده درستی نیست و تلاش کادر درمان هم برای نابودی کرونا از بین می‌رود. لذا تنها راه جلوگیری از شیوع کرونا در مترو تعطیلی آن است و ماسک در صورتی که مترو تعطیل نشود، ابزار کمکی مهم محسوب می‌شود.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: مدیریت شهری آمادگی دارد در صورتی که ستاد کرونا استفاده از ماسک را در مترو اجباری کند، طرح را اجرایی سازد.

کد خبر 500986

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha