چند صنف خانه سینما در نامه‌ای به عباس صالحی به لزوم رسیدگی به وضعیت معیشتی اهالی سینما تاکید کردند.

خانه سينما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، چند صنف خانه سینما در نامه‌ای به عباس صالحی وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی خواستار پیگیری وضعیت معیشتی اهالی سینما شدند. در این نامه آمده است:

«جناب آقای دکتر سید عباس صالحی
وزیر محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
باسلام و احترام
در این دوران ناگوار که مردم ایران در تنگناهای معیشتی گرفتارند بیشتر سینماگران ایران نیز پس از پیشامد اخیر خانه‌نشین شده‌اند و بی‌آنکه از مزایایی برخوردار باشند و حقوقی دریافت کرده باشند، روزنه امیدی را پیش روی خود نمی‌بینند.
متأسفانه سازمان سینمایی نه تنها تا این لحظه هیچ‌گونه حمایتی از اعضای اصناف کارگری سینمای ایران نکرده؛ بلکه بیش از نیمی از اهالی سینما را از عیدی‌های هر ساله محروم ساخته که این مبلغ ناچیز هنوز برای این اندک‌شماران نیز واریز نشده است.

اعضای صنوف ۲ ماه را با سختی پسِ پشت نهادند و اکنون درمانده‌اند که چگونه ماه‌های پیش رو را بگذرانند. از سوی وزارتخانه‌ای که پشتوانه هنرمندان است نباید چندان دشوار باشد که در این روزها و ماه‌های ناگوار راهی بیندیشد تا سینماگران بتوانند از کمیته‌ها بهره‌مند شوند. سینماگرانی که نه حقوقی ثابت دارند و نه از پشتوانه‌ای برخوردارند تا در چنین روزهایی، مایه دلگرمی آن‌ها باشد.

جناب آقای وزیر

از جنابعالی تقاضا می‌کنیم شخصاً وضعیت نابسامان پیش آمده سینماگران را تدبیر کنید و دستور فرمائید نه تنها بسته کمک معیشتی (هدیه نوروزی) وزارت ارشاد به همه اعضای صنوف سینما تعلق گیرد بلکه برای چندماه ماه پیش رو، مبلغی برای پنج هزار عضو خانه سینما اختصاص یابد تا برای تأمین نیازهای نخستین زندگی‌شان آسان‌تر بتوانند این روزها را تحمل کنند. بی‌گمان، سرگرانی مسئولان و پاسخگو نبودن مدیران سینمایی، شعله‌ای را در دل سینماگران خواهد افروخت که به آسانی خاموش نخواهد شد و هزینه‌های جبران‌ناپذیری را در پی دارد.

کانون کارگردانان سینما
انجمن فیلمنامه نویسان سینما
کانون آهنگسازان سینما
انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند
انجمن مدیران تولید سینما
انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم
انجمن صنفی برنامه ریزان و دستیاران کارگردان سینما
انجمن لابراتوار فیلم
انجمن منشیان صحنه
انجمن فیلم کوتاه
انجمن مدیران تدارکات
انجمن دستیاران فیلمبردار
انجمن مدرسان سینما
انجمن منتقدین سینما
انجمن صنفی جلوه‌های ویژه میدانی سینما
انجمن صنفی تبلیغات سینمای ایران
انجمن صنفی مدیران سالن سینمای ایران»

کد خبر 500490

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha