یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
۰ نفر

این روزها راه‌های بسیاری برای درمان ویروس کرونا در شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود که باید صحت آن‌ها بررسی شود. یکی از این راه‌های پیشنهادی بخور جوش شیرین است.

بخور جوش شیرین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، افزایش شایعات و اخبار نامعتبر در زمان بحران با توجه به وجود شبکه‌های مجازی امری طبیعی است و مردم باید در مقابل دریافت اطلاعات غلط هوشیار باشند. 

کارشناسان و متخصصان مکررا توصیه می‌کنند برای دریافت اخبار مربوط به ویروس کرونا فقط به منابع خبری معتبر مراجعه کنید یا با پزشکان در تماس باشید تا درگیر شایعات نشوید، چراکه برخی از این راه‌ها تنها شایعه بوده و با گمراه‌سازی مردم شرایط را حادتر می‌کنند و جان مردم را به خطر می‌اندازند.

یکی از راه‌های پیشنهادی برای درمان کرونا استفاده از بخور جوش شیرین بوده است. حسین رضایی‌زاده، رئیس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به این مسئله واکنش نشان داد و ادعای درمان ویروس کرونا را از طریق بخور جوش شیرین بی‌اساس و بدون پایه علمی و آزمایش بالینی خواند.

او تاکید کرد تا زمانی که روشی تاییدشده و آزمایش‌شده برای درمان این ویروس یافت نشده است، تنها راه و بهترین راه درمان خودمراقبتی‌های بالینی است و شایعات مختلف اعم از استفاده از مواد غذایی، دارویی و گیاهی برای درمان کرونا پشتوانه علمی ندارد.

برخی شایعاتی که این روزها برای مقابله با کرونا مطرح شده‌اند متاسفانه به آسیب دیدن و حتی مرگ برخی افراد منجر شده است. بنابراین با قطع انتقال اخبار نامعتبر و بدون پشتوانه علمی از وخیم‌تر شدن این وضعیت بحرانی در کشور باید جلوگیری کنیم.

شست‌وشوی مرتب دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی، حفظ اصول بهداشتی و داشتن رژیم غذایی مناسب از جمله توصیه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا هستند. پس از ابتلا نیز زمانی که فرد دچار علائم خفیف بیماری می‌شود، خودقرنطینگی و مصرف مواد غذایی سالم و در صورت تجویز پزشک استفاده از داروها در حال حاضر تنها راه درمان این بیماری است.
 

کد خبر 500351

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha