مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
۰ نفر

تصورات بسیار نادرستی درباره کرونا وجود دارد که سازمان جهانی بهداشت آن‌ها را کاملا نادرست و غلط می‌داند.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با شیوع ویروس کرونا تعداد اخبار نادرست و شایعه‌پراکنی‌ها از طریق منابع نامعتبر افزایش پیدا کرد به گونه‌ای که بسیاری از افراد بلافاصله بعد از خواندن آن‌ها در دوراهی بین انجام دادن یا ندادن قرار گرفتند. 

سازمان جهانی بهداشت طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که به هیچ عنوان اخبار نادرست را گوش ندهیم و تنها منابع معتبر را دنبال کنیم. نکات زیر در مورد ویروس کرونا کاملا نادرست هستند.

۱. ویروس کرونا از راه هوا منتقل می‌شود و باعث مبتلا شدن افراد به این بیماری می‌شود کاملا نادرست است.

۲. این‌که پشه‌ها می‌توانند، با نیش زدن افراد، ویروس کرونا را به شخص جدید منتقل کنند بسیار امری نادرست است.

۳. یکی دیگر از نادرست‌ترین نکات درباره کرونا این است که افراد می‌گویند کودکان و نوجوانان در مقابله با این ویروس شکست‌ناپذیر و مقاوم‌اند.

۴. این‌که حمام آب داغ مانع ابتلای افراد به ویروس کرونا می‌شود نیز امری نادرست است.

۵. این‌که اگر ۱۰ ثانیه نفستان را نگه دارید و سرفه نکنید نشان می‌دهد که مبتلا به کوویدـ۱۹ نیستید هم اشتباه است.

۶. یک مورد اشتباه دیگر نیز این است: کروناویروس در هوای گرم و مرطوب منتقل نمی‌شود.

۷. این‌که آنتی‌بیوتیک‌ها یا مواد افیونی یا مشروبات الکلی باعث از بین رفتن ویروس کرونا می‌شود هم ار اساس بی‌پایه و کاملا نادرست است.

سازمان جهانی بهداشت بارها تاکید کرده است که همه افراد باید مطالب مربوط به کرونا را از طریق سایت‌های معتبر و رسمی دنبال کنند و در صورتی که دستان خود را به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه بشویند و اصول بهداشتی را رعایت کنند هرگز به کرونا مبتلا نخواهند شد. در واقع شست‌وشوی مداوم دست‌ها هر یک ساعت یک بار امری لازم و ضروری است و تاثیرات آن بیشتر از هزاران واکسن جدید است.

بسیاری از افراد هم بدون علامت بوده و منشا کامل آلودگی‌اند که وزیر بهداشت در گام دوم قرار است این افراد را شناسایی کند تا باعث انتقال ویروس نشوند. 

ناگفته نماند که استفاده از دستکش و ماسک امری لازم و ضروری است که باید همه افراد در هر نقطه از کره زمین آن را رعایت کنند و آن را به دیگران هم در صورت رعایت نکردن گوشزد کنند. 


 

کد خبر 501443

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha