نتایج ابتدایی آزمایش داروی تجربی رمدسیویر روی ۵۳ فرد دچار شکل شدید بیماری ویروس کرونا در آمریکا، اروپا و کانادا نویدبخش بود و ۶۸ درصد این بیماران بهبود یافتند.

remdesivir

به گزارش همشهری آنلاین، نقل از بلومبرگ نوشت: نتایج اولیه تست داروی رمدسیویر (remdesivir) روی بیماران بدحال مبتلا به ویروس کرونا رضایت‌بخش بوده است. این امر محققان را امیدوار کرده که رمدسیویر احتمالاً نخستین درمان برای ویروس کرونا بوده است. شرکت گیلیاد ساینس (Gilead Science) این دارو را تولید کرده است.

این تحقیق در نشریه «New England Journal of Medicine» منتشر شده و براساس پیگیری درمان ۵۳ فرد مبتلا شکل شدید بیماری کووید-۱۹ در آمریکا، اروپا و کاناداست. این بیماران بدحال به عنوان آخرین امکان در شیوه‌ای که اصطلاحا «شیوه ترحم‌آمیز» (compassionate use) استفاده از دارو نامیده می‌شود، با این داروی تجربی درمان شدند.

این بیماران به تنهایی قادر به تنفس نبوده‌اند به طوری که نیمی از آن‌ها از دستگاه‌های تنفس مصنوعی (تهویه مکانیکی) و ۴ نفر از ماشین‌های بای پس قلب و ریه (اکسیژن‌رسانی به خون در خارج از بدن) استفاده می‌کردند. ۸ بیمار نیز از این تحقیق کنار گذاشته شدند؛ یکی از این افراد به دلیل دریافت دوز اشتباه دارو و ۷ نفر دیگر به دلیل نبود اطلاعات درباره چگونگی بهبود آن‌ها.

تمام این بیماران به مدت ۱۰ روز دوزی از رمدسیویر دریافت کردند. پس از ۱۸ روز، ۶۸ درصد بیماران بهبود یافتند و ۱۷ تن از ۳۰ بیماری که به دستگاه تنفس مصنوعی متصل بودند نیز از آن جدا شدند.

تقریباً نیمی از بیماران شرکت‌کننده در این تحقیق از بیمارستان مرخص شدند و ۱۳ درصد آن‌ها فوت کردند. در این میان نرخ مرگ‌ومیر میان بیمارانی که به دستگاه تنفس مصنوعی متصل بودند نیز بالا بود. به طوری که ۱۸ درصد آنان فوت کردند.

جانات گرین، مدیر اپیدمیولوژی بیمارستانی در مرکز پزشکی سدار سینای در لس‌آنجلس، می‌گوید: با توجه به این اطلاعات نمی‌توانیم به نتیجه‌ای قطعی برسیم، اما مشاهدات مربوط به گروهی از بیماران بستری‌شده که رمدسیویر دریافت کرده‌اند نویدبخش بوده است.

کد خبر 500251

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha